جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سی‌و‌هشتمین همایش بین‌المللی (IBBY) با شعار «قدرت قصه‌ها» به میزبانی کشور مالزی در پوتراجایا، ۵-۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. در این همایش که ادبیات کودکان و نوجوانان را در سراسر جهان ترویج می‌کند، ناشران، نویسندگان، قصه‌گویان، تصویرگران و دوستداران کتاب بیش از ۸۰ کشور جهان گرد‌هم می‌آیند. این رویداد بزرگ که در پوتراجایای مالزی برگزار می‌شود، شامل سخنرانی‌ها، مراسم اهدای جوایز (اندرسن، آساهی، Iread و الواح افتخار)، نشست‌ها و پنل‌های گفت‌وگو، قصه‌گویی و کارگاه‌های متنوع و… است.

همچنین در خلال این همایش، مجمع عمومی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو برگزار و هیئت هیئت مدیره و رئیس هیئت داوران جایزه اندرسن و بازرس IBBY برای دو سال آینده انتخاب خواهند شد.

شورای کتاب کودک نیز به‌عنوان شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY) ایران، در این مجمع و انتخابات نماینده خواهد داشت.

در همایش ادبیات کودکان مالزی بیست سخنرانی اصلی (سه ایرانی) و تعداد قابل توجهی ارائه مقاله و پوستر ارایه می‌شود.

زهره قایینی برنده جایزه ۲۰۲۲ IREED برای دریافت جایزه و ایراد سخنرانی در مورد فعالیت‌های ترویجی‌شان برای شرکت در همایش دعوت شده‌اند. همچنین حسین شیخ‌رضایی در مورد «قدرت داستان‌ در آموزش علوم» و علی بوذری در مورد «قدرت تصاویر در روایت صلح» سخنرانی خواهند کرد.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.