سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)، سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان‌زایی وزارت کشاورزی عراق از آغاز پروژه تثبیت تپه‌های ماسه‌ای برای مقابله با طوفان‌های گرد و غبار و اثرات آن خبر داد.

«راویه مزعل» مدیر کل این سازمان در گفت‌وگو با خبرگزاری عراق گفت: بر اساس توصیه نخست وزیر، کمیته فنی که توسط سازمان جنگلداری و مبارزه با بیابان‌زایی عراق تشکیل شده، اجرای پروژه تثبیت تپه‌های شنی و ایجاد کمربند سبز در منطقه الکطعیه در مرزهای اداری بین استان‌های ذی قار و المثنی را آغاز کرده است.

وی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از رانش تپه‌های ماسه‌ای به سمت روستاها، پروژه‌های استراتژیک و زمین‌های کشاورزی در منطقه‌ای انجام می‌شود که بیشترین تأثیر را بر تغییرات اقلیمی در منطقه داشته است.

 

مزال گفت: این پروژه به دنبال معرفی روش‌های جدید و فناوری مدرن برای مقابله با بیابان‌زایی است و از نظر روش‌های نوآورانه و انتقال فناوری‌های نوین در تثبیت تپه‌ها پیشرفتی بی نظیر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین برای مردم محلی از طریق کمپین‌های آموزشی فرهنگ‌سازی می‌شود تا واقعیت زیست محیطی منطقه ارتقا یافته و محیط زراعی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار فراهم شود.

عراق در ماه‌های اخیر درگیر چندین موج طوفان گرد و خاک شده که در برخی موارد منجر به تعطیلی فرودگاه‌ها، تصادفات شدید رانندگی و حوادث مرگبار یا زیان آور دیگر و بالغ بر ۵ هزار مورد تنگی نفس و اختلالات شدید تنفسی شده است.این طوفان بر بسیاری از مناطق  ایران بخصوص مرزها نیز تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.