یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران امشب _یکشنبه یکم مهر_ از ساعت ۱۹ شاهد جدال دو رقیب دیرینه اصفهانی خواهیم بود.

تا پایان هفته چهارم لیگ‌برتر فوتبال سپاهان با چهار پیروزی و ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تاکنون با هفت گل زده و دو گل خورده در کنار تراکتور دارای بهترین تفاضل است.

شاگردان مورایس در دیدار اخیر خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دو مقابل تیم الوحدات اردن با نتیجه سه بر یک شکست خوردند.

تیم فوتبال ذوب‌آهن با یک پیروزی و سه شکست و شش امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد؛ گاندوهای اصفهانی در دیدار اخیر خود در چارچوب هفته چهارم لیگ‌برتر فوتبال میهمان تراکتور تبریز بودند و موفق شدند این تیم پر مهره را در خانه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب کنند.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

نکته قابل توجه این دیدار اولین حضور تیم ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر در لیگ بیست‌وچهارم است، شاگردان ربیعی از ابتدای فصل جدید به دلیل بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی موفق به کسب میزبانی در ورزشگاه فولادشهر نشدند و دو هفته به عنوان میزبان در اراک و مشهد از حریفان خود پذیرایی کردند.

همچنین طلایی‌پوشان اصفهان موفق شدند در دیدار هفته چهارم لیگ‌برتر در ورزشگاه فولادشهر مقابل حریف خود صف‌آرایی کنند و در نهایت پیروز میدان شوند.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

سیدکمال حسینی، لئون استپانیان، سیاوش حیدری، محمدرضا خلعتبری، علی احمدی، حسن اشجاری، فرشید طالبی، شهاب گردان، شاهین خیری، گئورگی گولسیانی و کیروش استنلی بازیکنانی هستند که سابقه حضور در هر دو تیم اصفهانی را دارند؛ همچنین مجید بصیرت و عباس سیمکانی از بازیکنان اسبق و قدیمی دو تیم اصفهانی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن این تیم‌ها را در طولانی مدت دارند.

ببینید: دربی اصفهان در ماشین زمان

یاد اسطوره‌هایی که در میان ما نیستند

مجید بصیرت، بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان در رابطه با شرایط شهرآوردهای اصفهان در ادوار گذشته به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در ایام گذشته و در دربی‌های مقابل اصفهان سرمربی‌های بسیار و متفاوتی داشتیم که اکنون در میان ما نیستند، برای مثال «ناصر حجازی»، «محمود یاوری» و «محمد برزمهری» از اساتید ما بودند که باید از آنها یاد شود.

وی می‌افزاید: شهرآوردهای اصفهان همیشه از شرایط و اتفاقات خاص خود برخوردار بود و یک دیدار ویژه محسوب می‌شد که در اکثر دیدارهایی که من حاضر بودم می‌توانستیم نتیجه مطلوب و دلخواه را کسب کنیم.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان بیان می‌کند: زمانی که ناصر حجازی سرمربی سپاهان بود، موفق شدم به تیم ذوب‌آهن گل بزنم که در آن زمان گلزنی به ذوب‌آهن شرایط خاص خود را داشت و حساسیت این شهرآورد مانند دربی سرخآبی‌ها بود، اما دیدارهایی نیز وجود داشت که ذوب‌آهن عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذاشت.

وی تصریح می‌کند: آخرین دیدار از آن زمانی که در تیم سپاهان مدیر بودم، «محرم نویدکیا» از فوتبال خداحافظی کرد؛ همیشه در تقابل‌های سپاهان و ذوب‌آهن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که به‌طور معمول غیرقابل پیش‌بینی هستند.

پیروزی برای سپاهان بسیار حائز اهمیت است

بصیرت عنوان می‌کند: دیدار برای سپاهان بسیار مهم است چرا که سپاهان در صدر جدول قرار دارد و باید امتیاز این دیدار را کسب کند، اما در مقابل فشار دیدار اخیر آنها در لیگ قهرمانان آسیا دو که یک شکست مقابل الوحدات اردن را به همراه داشت، روی آنها است و آنها محکوم به پیروزی در این دیدار هستند تا هجمه‌های حاضر از روی آنها برداشته شود.

وی ادامه می‌دهد: در مقابل شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن بهتر است چرا که در هفته اخیر مقابل تراکتور موفق به کسب یک پیروزی شیرین شدند و از لحاظ روحی نسبت به سپاهان آماده‌تر هستند. سپاهان همیشه بازی‌های خوبی را مقابل ذوب‌آهن انجام داده است و امیدوارم در دیدار امروز بتوانند آن نتیجه‌های مطلوب را کسب کنند، احتمال پیروزی سپاهان در این دیدار را می‌دهم.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان می‌کند: همیشه باید ممنون ذوب‌آهن باشیم چرا که از ادوار گذشته ورزشگاه خانگی خود را در اختیار سپاهان قرار داده است و ما حتی فینال آسیا را در ورزشگاه ذوب‌آهن میزبانی کردیم. نمی‌توان از چمن ورزشگاه فولادشهر ایراد گرفت چرا که همه ورزشگاه‌های ایران این مشکل را دارند.

شهرآورد اصفهان یک دیدار استثنایی است

عباس سیمکانی، بازیکن اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن از خاطرات خود از تقابل‌های سپاهان و ذوب‌آهن در ایام گذشته به خبرنگار ایمنا می‌گوید: دربی سپاهان و ذوب‌آهن خارج از نتایج دیگر دیدارها، یک بازی استثنایی است. جایگاه جدولی آنها برای یکدیگر مهم نیست و همواره سعی می‌کنند مقابل هم به پیروزی دست پیدا کنند، این موضوع برای هواداران نیز جذاب است چرا که این تقابل موضوع کل‌کل و کری‌خوانی‌های هر دو طرف است.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

وی می‌افزاید: شهرآورد اصفهان همیشه بازی‌های جذاب و پر گلی بوده است، در زمان ما نیز این روند ادامه داشت و تیم ذوب‌آهن باخت کمتری داشت. سعی‌وتلاش مربیان و حمایت تماشاچیان و جدا از مهره‌های هر دو تیم منجر به یک بازی جذاب می‌شود، یک دربی حساس و مهم همانند دربی سرخابی‌ها را شاهد خواهیم بود.

بازیکن اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح می‌کند: دربی سال ۱۳۷۲ بود که «بهرام عاطف» سکان‌دار ذوب‌آهن بود و «فیروز کریمی» هدایت سپاهان را بر عهده داشت، سپاهان بازیکنان مطرحی را به خدمت گرفته بود، اما ما توانستیم در دقیقه ۳۲ با گلزنی من یک بر صفر پیشی بگیریم، در نیمه دوم سپاهان سراپا حمله شده بود، اما در دقیقه ۸۷ بود که یک توپ برای من ارسال کردند و «داوود مهابادی» برای توپ‌ربایی چندباری به پای من ضربه زد تا در نهایت کفش از پایم خارج شد، اما همچنان ادامه دادم و موفق شدم با پای برهنه گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر برسانم و در نهایت سپاهان را با نتیجه دو بر صفر مغلوب کردیم.

تعصب مشکل‌ساز هواداران

وی عنوان می‌کند: امیدوارم شاهد یک بازی تماشاگرپسندانه و خوب باشیم چرا که برخی هواداران از روی تعصب حواشی را به وجود می‌آورند که در شأن تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن نیست.

سیمکانی بیان می‌کند: شرایط ذوب‌آهن با توجه به برد هفته گذشته مقابل تیم مدعی تراکتور از لحاظ روحی بسیار بهتر از تیم سپاهانی است که متحمل یک باخت سخت مقابل تیمی شد که اصلاً مدعی و مطرح نبود.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

وی تشریح می‌کند: امیدوارم دیدار خوبی را شاهد باشیم با توجه به اینکه هر دو تیم در بالای جدول قرار دارند، این دیدار بدون حادثه به‌گونه‌ای به پایان برسد که هر تیمی شایست‌تر است موفق شود.

بازیکن اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان می‌کند: بهترین و نزدیک‌ترین پیش‌بینی که می‌توانیم از نتیجه بازی داشته باشیم تساوی است چرا که هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌خواهند نتیجه بازی را از دست دهند تا با تماشاچیان و هواداران‌شان روبه‌رو شوند. بودجه تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصلاً قابل مقایسه با یکدیگر نیست و دست سپاهان بسیار از همه لحاظ از تیم ذوب‌آهن بازتر است و در این موقعیت تعصب و غیرت بازیکنان به کمک آنها می‌آید و در برد یا باخت تیم‌ها تأثیر می‌گذارد.

وضعیت رو به بهبود چمن فولادشهر

وی عنوان می‌کند: با توجه به دیدار تیم ملی مقابل قرقیزستان و حساسیت‌های AFC، در بازی سپاهان مقابل ملوان مشاهده کردیم که کیفیت چمن چقدر نسبت به گذشته بهتر شده است، گاهاً شاهد برخی دو رنگی‌هایی که به وجود آمده هستیم که به دلیل کاشت مجدد چمن بوده است ولی چمن صاف است.

به گزارش ایمنا، احمد محمدی (داور وسط)، مهدی شفیعی، رضا حیدری و محمدرضا تارخ چهار داور این دیدار حساس هستند و موعود بنیادی فرد و علی‌اصغر مؤمنی (به عنوان کمک) برای داور VAR این دیدار انتخاب شدند.

از گلزنی با پای‌برهنه تا جای خالی اسطوره‌ها

سپاهانی‌ها مانند همیشه زردپوش و ذوبی‌ها با لباس سبز برای این دیدار حاضر می‌شوند.

طبق نظر کارشناسان دیدار این دو تیم همواره از جذابی خود برخوردار بوده است و با دیگر دیدارهای لیگ‌برتر متفاوت بوده است. حواشی و اتفاقاتی نیز در این شهرآورد رخ می‌دهد که تنها مختص به همین دو تیم است و می‌توانیم نمونه کوچک‌تر دربی سرخآبی‌ها را در این رقابت‌ها تماشا کنیم.

گزارش از مهسا زین‌العابدینی، خبرنگار ایمنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.