جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، بهزاد ثابت راسخ در اولین کارگاه آموزشی و توجیهی رؤسای پلیس پیشگیری استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سانحه بالگرد اظهار کرد: فرصت خدمت به مردم در هر لباس، پست و مقامی یکی از بهترین نعمت‌های خداوند به شمار می‌آید و هرچه این خدمت خالصانه، صادقانه و مجاهدانه باشد اجر و پاداش آن نیز دوچندان می‌شود.

وی خدمت کردن به مردم و جامعه اسلامی در لباس مقدس پلیس را بهترین فرصت برای کارکنان فراجا دانست و افزود: باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و تمام ظرفیت و توان خود را برای گشودن گره از زندگی مردم و ایجاد امنیت، آرامش و اطمینان خاطر آنان به کار بگیریم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان هدف اصلی این پلیس را جلوگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برشمرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این پلیس، پیشگیری از سرقت در محلات از طریق همکاری کلانتری‌ها با نگهبانان محله است.

ثابت راسخ تصریح کرد: بر این اساس تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موظف هستند که با مدیران مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی حوزه استحفاظی خود ارتباط برقرار و از ظرفیت نگهبانان محله تحت پوشش این مؤسسات استفاده کنند، چراکه اعتقاد بر این است مشارکت این افراد می‌تواند به ما در کاهش و کنترل جرایم به ویژه جرم سرقت در محلات کمک بسیار زیادی کند.

وی عنوان کرد: آمارها و تجزیه و تحلیل‌های پلیس پیشگیری استان حاکی از آن است که هر جا نگهبانان محله حضور دارند، در آن منطقه و محل با کمترین مسئله امنیتی روبه‌رو هستیم و این افراد علاوه بر کاهش سرقت در بسیاری از معضلات و حتی مزاحمت‌ها نیز مفید و مؤثر هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان استفاده از نگهبان محله را نماد مشارکت مردم در تأمین امنیت جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند هم به صورت مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و هم از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ موضوع استفاده از نگهبان محله را مطرح کنند که کارشناسان نیز درخواست آنها را به پلیس پیشگیری انتقال می‌دهند و از طریق این پلیس به شرکت‌های خدماتی حفاظتی انتظام دارای مجوز معرفی می‌شوند و می‌توانند طی قرار دادی که با این شرکت‌ها می‌بندند از نگهبانان محله برای امنیت محل زندگی، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و کارگاه‌ها استفاده کنند.

ثابت راسخ با بیان اینکه دیده می‌شود مردم برای نگهبانی از مجتمع مسکونی یا محله و کوچه خود افراد غیرمطمئن و ناتوان را به‌کارگیری می‌کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر قرار است هزینه‌ای را برای امنیت محل زندگی خود کنند این هزینه را درست و به‌جا انجام دهند، زیرا نگهبانان محله علاوه بر اینکه از آموزش‌ها و تجهیزات ویژه برخوردارند تحت نظارت شرکت‌های وابسته به پلیس پیشگیری فراجا فعالیت می‌کنند و تأثیر حضور آنها بیش از افراد دیگر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای اجرای مأموریت تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، اجرای کیفی طرح پیشگامان، تداوم اجرای طرح امنیت محله محور، تشکیل کمیسیون پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت در شهرستان‌ها و اجرای دقیق مصوبات قرارگاه تحول، تحرک و تعامل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، به عنوان برنامه‌ها و تدابیر آینده پلیس پیشگیری استان اصفهان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.