یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، داستان «آسمان همیشه آبی نیست» را «پیتر اچ.رینولدز» نویسنده و تصویرگر کانادایی برای بچه‌ها نوشته و تصویر کرده است. 

این داستان، ماجرای دختر هنرمندی به نام ماریسول را روایت می‌کند که عاشق نقاشی است و می‌خواهد با هم‌کلاسی‌هایش روی دیوار کتابخانه مدرسه نقاشی بکشد. هر کدام از بچه‌ها قرار است یک بخش را نقاشی کنند و ماریسول، تصویر کردن آسمان را برعهده گرفته است؛ اما رنگ آبی ندارد.

در این کتاب می‌خوانیم که عصر وقتی اتوبوس مدرسه می‌آید تا ماریسول به خانه برگردد با تماشای رنگ غروب خورشید، فکری به ذهنش می‌رسد و ادامه داستان.

داستان «آسمان همیشه آبی نیست» را محبوبه نجف‌خانی ترجمه و کتاب‌های پرنده آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرده است.

نویسنده و تصویرگر داستان، این کتاب و «نقاشی‌های مچاله» و «کجا با این عجله» را سه‌گانه خلاقیت می‌داند و معتقد است اگر هنر او بتواند کودکانی را که از مسیر اصلی خود دور شده‌اند به زندگی بازگرداند، زندگانی‌اش معنا پیدا کرده است. 

پیتر اچ. رینولدز از جمله پرفروش‌ترین تصویرگران نیویورک‌تایمز است و آنچه برای بچه‌ها می‌نویسد و تصویر می‌کند، تجریه زیسته خود اوست. 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.