دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از حساس‌ترین دوره‌ها در زندگی هر فردی نوجوانی است. در دوران نوجوانی انواع تلاطم‌های روحی و عاطفی در ذهن و فکر افراد به وجود می‌آید. در این دوره نیاز به راهنمایی درست و اصولی بیش از همیشه احساس می‌شود. به همین دلیل کتاب‌های نوجوان و موضوعات آن از پیچیدگی خاصی برخوردارند. این پیچیدگی به این دلیل است که این کتاب‌ها نه باید نثری کودکانه داشته باشند و نه محتوای سخت و سنگین و زیاد هم به دنبال نصیحت و پند و اندرز نباشند.

همواره یکی از دغدغه‌های نویسندگان و پژوهشگران حوزه ادبیات و داستان نوشتن کتاب‌های مذهبی، به‌خصوص درباره معصومین(ع) برای نوجوانان بوده است. کتاب‌هایی که مخاطب نوجوان به خوبی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و از آنها الگو بگیرد؛ بدون اینکه شعار مستقیمی داشته باشد و باعث بی‌میلی نوجوان به خواندن این گونه از کتاب‌ها شود.

کتاب «بازگشت کاتب» از جمله مجموعه داستان‌هایی از معصومین است که با نثری روان و نه کودکانه، تمام این نکات ظریف در آن رعایت شده است. این کتاب نوشته علی‌اکبر والایی، پنج داستان کوتاه از زندگی ائمه(ع) است. داستان‌هایی از مهربانی، بخشش و محبت معصومین در مواجهه با دشمنان‌شان و کسانی که به آنها اهانت کرده‌اند که این مهربانی و بخشش سبب شده آنها به یکی از شیعیان وفادار تبدیل شوند و زندگی سیاه گذشته‌شان را کنار بگذارند.

 

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

سرباز کافر بی‌توجه به این پاسخ زید قدم به جلو برداشت و پیش آمد. زید وقتی این حالت هجوم را در او ،دید شمشیرش را از غلاف بیرون کشید و گفت: «خب حال که این طور شد برای رسیدن به این آب و زنده ماندن باید بجنگی» و مشک آب را به سویی انداخت و خود را آماده مبارزه کرد.

لحظه‌ای بعد صدای چکاچک شمشیر دو سرباز سکوت سنگین دشت را شکست و باری دیگر نبردی بی‌امان آغاز شد.

کتاب «بازگشت کاتب» به قلم علی‌اکبر والایی در ۷۸ صفحه و به بهای ۵۲ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران به بازار نشر عرضه شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.