یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشرز ویکلی، «به من شکلات بده!» اثر آلیشا سویگنی (اورکا) در گروه سنی زیر ۱۸ ماه و کتاب «من و شجره‌نامه» اثر کارول بوستون وترفورد با تصویرگری اشلی کورین (سورس‌بوکز) در رده سنی ۱۸ تا ۳۶ ماه، برنده جایزه شدند.

جایزه سال ۲۰۲۳ که به نام نویسنده کتاب «شب بخیر ماه» و دانش‌آموز سابق «بانک استریت» نام‌گذاری شده است، از بهترین بورد بوک‌ها یا کتاب‌های مصور چاپ شده در سال‌های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ برای گروه سنی صفر تا ۳ سال تقدیر می‌کند.

برای قدردانی از هر دو دریافت‌کننده جایزه، کمیته ارزیابی، رویدادی مجازی را ۹ مارس میزبانی خواهد کرد که شامل سخنرانی کلیدی با عنوان «بورد بوک‌ها در اتاق امتحان کودکان: چیزی برای فکر کردن» و یک میزگرد درباره ساخت بهترین بورد بوک‌هاست. ثبت نام در این رویداد از ۱۰ فوریه آغاز خواهد شد.

سینتیا ویل، مدیر مرکز بانک استریت برای ادبیات کودکان گفت: «کمیته کتاب کودک در دو سال گذشته تلاش زیادی برای شناسایی بورد بوک‌ها با کیفیت بالا- حوزه‌ای از ادبیات کودکان که اغلب از سوی منتقدان نادیده گرفته می‌شود- انجام داده است. ما بر این باوریم که تعامل با کتاب‌ها و ادبیات با کیفیت بالا برای نوزادان و کودکان نوپا به دلایل متعددی مهم است، از جمله برای ایجاد محرک در حمایت از رشد مغز، تقویت مهارت‌های بینایی و به خاطر سپردن، ایجاد درک درباره شیوه عملکرد جهان و ایجاد رابطه بین نوزادان و بزرگسالان. آنها سنگ بنای توسعه مهارت‌های ابتدایی سوادآموزی هستند.»

این کمیته، علاوه بر جایزه مارگارت وایز براون، نخستین فهرست بهترین بورد بوک‌های سال را- برای سال ۲۰۲۳- ارائه کرده و قصد دارد این فهرست را هر سال منتشر کند.

کمیته کتاب کودکان (CBC) اولین بار بیش از صد سال گذشته بنیان گذاشته شده و هدف از تشکیل آن، کمک به والدین، معلمان و کتابداران برای انتخاب بهترین کتاب برای کودکان و رشد استعدادها و خلاقیت‌های آنهاست. این کمیته هرسال بیش از ۶هزار جلد کتاب نوشته ‌شده در حوزه کودک را بررسی و نقد می‌کند. 

این کمیته نخستین دوره جایزه کتاب کودک مارگارت وایز براون را برای متمرکزکردن فعالیت‌های خود در حوزه ادبیات کودک و ارتقای این حوزه راه‌اندازی کرده است. براون یکی از موفق‌ترین نویسندگان کتاب کودک در زمان خود بود. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به «خرگوش فراری» درباره عشق بی‌قید و شرط پدر و مادر به فرزند و «خانواده خزدار کوچک» درباره حیوانات مهربان اشاره کرد.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.