جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همزمان با دهه کرامت نخستین جشنواره جوانه‌های رضوی به همت کانون خدمت رضوی استان تهران و با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش تهران برگزار می‌شود.

علیرضا جانه، معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اعلام این مطلب، گفت: نخستین جشنواره جوانه‌های رضوی ویژه دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی استان تهران در دهه کرامت با موضوعات سیره عملی و میلاد امام رضا(ع)، ولایتمداری و میلاد حضرت معصومه(س) و زندگینامه و میلاد حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به تمامی مناطق آموزش و پرورش استان تهران ابلاغ شده، دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی می‌توانند به مناسبت دهه کرامت و با توجه به توانایی و استعداد خود در یکی از قالب‌های هنری، آوایی، رسانه‌ای، شعر و ادب و عکاسی این جشنواره شرکت کنند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره تأکید کرد: آثار ارسالی دانش‌آموزان توسط خادمیاران رضوی در سطح استان داوری خواهد‌ شد و برگزیدگان آن به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

جانه ادامه داد: قالب هنری آثار شامل نقاشی، خطاطی، معرق، خط نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، سوخت نگاری، هنرهای تجسمی، تذهیب و نگارگری و قالب آوایی نیز شامل ارسال فایل صوتی یک صفحه از قرآن و مداحی و دکلمه با ارسال فایل صوتی یک تا دو دقیقه‌ای می‌شود.

وی به نحوه ارسال آثار در قالب رسانه‌ای اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار رسانه‌ای خود را به صورت پادکست، فیلم کوتاه با موضوعات امام رضایی، عکاسی و آثار شعر و ادب را هم به صورت سرودن شعر با موضوع امام رضا(ع)، داستان کوتاه، دل نوشته و نگارش بهترین خاطره از زیارت تهیه کنند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت کانون خدمت رضوی استان تهران به نشانی https://aqrt.ir/razavi و یا در شبکه‌های اجتماعی ایتا، سروش، بله و شاد به شماره همراه ۰۹۱۹۰۸۰۲۷۲۵ ارسال کنند.

یادآور می‌شود، نتایج این جشنواره در خردادماه همزمان با دهه کرامت اعلام و به تمامی شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و تبرکی حرم مطهر رضوی اعطا می‌شود و پس از برگزاری جشنواره نیز طرح محبین رضا (ع) برای دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.