سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اینکه این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فراشهری و شهری است، اظهار کرد: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر دیگر نیز مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، ۱۷ شهر استان اصفهان دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از این تعداد ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شدند و طرح جامع شهرهای نطنز و نائین در مرحله تهیه و طرح جامع شهر مبارکه در مرحله تصویب و ابلاغ است.

قاری‌قرآن گفت: از سال ۱۳۹۷ با توجه به پوشش حداکثری شهرهای استان از نظر تهیه طرح‌های جامع شهری، رویکرد کیفی در تهیه این طرح‌ها بیش از پیش مد نظر اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت و بر این مبنا بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر نطنز به عنوان اولین طرح جامع ویژه استان اصفهان و طرح جامع شهر نائین به عنوان اولین طرح جامع کشور با رویکرد بازآفرینی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان اولین پایلوت کشوری از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه بوده که مرحله اول آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تهیه مرحله دوم این طرح در سال جاری در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد که پس از انجام مراحل ارزیابی مشاوران، انعقاد قرارداد با مشاور منتخب انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.