شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان هفته پنجم مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۵:۳۰ روز _پنج‌شنبه هفدهم خرداد_ میهمان هنگ‌کنگ بود و موفق شد در یک جدال پرگل و جذاب با هت‌تریک مهدی طارمی و تک‌گل سردار آزمون با نتیجه چهار بر دو مقابل حریف خود به پیروزی دست پیدا کند.

گفتنی است که علیرضا بیرانوند و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو نماینده پرسپولیس حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران هستند که در ترکیب ابتدایی امیر قلعه‌نویی برای این بازی قرار نگرفتند و تا پایان بازی هم فرصت حضور در زمین به آن‌ها داده نشد تا یوزهای ایرانی در یک‌جدال رسمی بدون استفاده از حتی یک بازیکن عضو پرسپولیس بازی را آغاز کرده و به پایان برسانند.

در فهرست نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دو بازی در فیفادی خردادماه، نام سه بازیکن از پرسپولیس که به تازگی قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر هم شده به چشم می‌خورد و از این سه نفر محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌دلیل محرومیت و مهدی ترابی به‌خاطر مسمومیت قادر به همراهی تیم ملی در بازی نخست نبودند و علیرضا بیرانوند هم باتوجه به قطعی شدن صعود ایران و تشریفاتی بودن دیدار با هنگ‌کنگ روی نیمکت نشست و جای خود را به پیام نیازمند داد.

آخرین‌باری که هیچ بازیکنی از باشگاه پرسپولیس در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران حضور نداشت به بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ برای آماده‌سازی و حضور در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا بازمی‌گردد که برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربیان تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان بایکدیگر به‌شدت دشمن بودند و حتی یک پرسپولیسی در مصاف با ونزوئلا که با تساوی یک بر یک هم به پایان رسید بازی نکرد.

تیم‌ملی فوتبال ایران پس از ۱۴سال از رنگ قرمز فاصله گرفت / تقلب ژنرال از روی دست امپراطور

طی سالیان اخیر در بازی‌های رسمی حداقل یک بازیکن از باشگاه پرسپولیس حتی به‌صورت تعویضی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته است. آخرین‌باری که تیم ملی در یک بازی رسمی وضعیت مشابه بازی با هنگ‌کنگ را تجربه کرد به دیدار ایران و تایلند در سال ۲۰۱۰ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا بازمی‌گردد که افشین قطبی روی نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال کشورمان می‌نشست.

در آن بازی علی کریمی که سابقه بازی در پرسپولیس را داشت و در آن مقطع عضو باشگاه استیل‌آذین تهران بود به میدان رفت و تیم ملی فوتبال ایران بدون حتی یک‌بازیکن پرسپولیسی در برابر تایلند بازی کرد. تیم ملی در آن بازی با تک‌گل جواد نکونام در دقیقه ۹۰ مقابل حریف شرق‌آسیایی خود به پیروزی رسید.

تیم‌ملی فوتبال ایران پس از ۱۴سال از رنگ قرمز فاصله گرفت / تقلب ژنرال از روی دست امپراطور

همچنین در سال ۱۳۹۳ هم کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی فوتبال ایران درحالی ۲۴ بازیکن را با خود به اردوی تدارکاتی پرتغال می‌برد که از نکات جالب‌توجه آن عدم حضور بازیکنان پرسپولیس در اردو است. این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ‌گاه (حداقل در ۴۰ سال قبل‌تر از آن) سابقه نداشت بازیکنی از پرسپولیس در اردوی تیم ملی حاضر نباشد و انتظار می‌رفت بازیکنان آماده آن زمانِ پرسپولیس همچون رضا حقیقی و پیام صادقیان در اردوی تیم ملی باشند.

پیش‌تر از همه این‌ها، چنین اتفاقی برای آبی‌های پایتخت رقم خورده بود و در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم هیچ‌یک از استقلالی‌های حاضر در تیم ملی فوتبال کشورمان فرصت بازی‌کردن در حتی یک‌بازی از مرحله‌گروهی جام‌جهانی را پیدا نکرده بودند که در نوع خود بی‌سابقه بود و لیست بازیکنان دعوت‌شده در اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۲ توسط کارلوس کی‌روش هم اقدامی بود که پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ در قبال یکی از تیم‌های پایتخت رخ داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.