پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از برگزاری اولین جلسه مسعود پزشکیان با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه پیرامون کیفیت تعامل دولت و مجلس و به‌خصوص نمایندگان استان تاکید شد.

وی افزود: با توجه به چارچوب‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم قرار است، مجلس در روزهای آتی به وزرا رأی اعتماد دهد که در این باره نیز مباحث خوبی پیرامون تعامل و همراهی مجلس برای تشکیل کابینه قوی و توانمند مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: در این جلسه پیرامون چالش‌ها و مباحث مهم اقتصادی کشور از جمله در حوزه‌های کاهش بهره بانکی، کاهش تورم، کاهش نرخ بیماری به‌ویژه در استان اصفهان، مباحث کلان ملی و مباحث درون استانی، احیای زاینده‌رود و لزوم تکمیل پروژه‌های استانی به‌ویژه پروژه‌های آبی که توسط شهید رئیسی کلید خورد، مباحث راه، جاده و حتی مسکن توسط ۲۰ نماینده استان مباحث ارزنده‌ای بیان شد و در پایان مسعود پزشکیان جمع بندی کرد.

وی ابراز کرد: در این دیدار یک ساعته نمایندگان استان اصفهان بر لزوم اجرای آنچه که رئیس‌جمهور در مناظرات انتخاباتی وعده داده بود، تاکید کردند و رئیس‌جمهور نیز بر اجرای برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تاکید مؤکد کردند و گفتند که این سیاست‌ها ملاک کار ما است.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: رئیس‌جمهور ملاک گزینش افراد در وزارتخانه‌ها، استانداری و مدیران کل را کارآمدی بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی عنوان کرد و بر اجرای پروژه‌های استان اصفهان تاکید مؤکد شد.

وی درباره دستاورد چنین جلسات همکاری بین دولت و مجلس خاطرنشان کرد: ثمرات برگزاری چنین جلساتی در کیفیت رأی اعتماد به وزرا ظهور و بروز پیدا می‌کند؛ پیرامون مدیریت استان تاکید نمایندگان بر این بود که رئیس‌جمهور با انتصاب مدیران ارشد استانی و انتخاب افراد جدید این نکته را در نظر داشته باشد که افرادی را برگزیند که به سرمایه اجتماعی نظام بیفزایند و زمینه تنش و طرد افراد را فراهم نکنند و نیروهای کارآمد را پس نزنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان یادآور شد: اگر رئیس‌جمهور صلاح بداند نمایندگان می‌توانند درباره انتخاب مدیران استانی مشورت لازم را بدهند، البته رئیس‌جمهور بر لزوم کارآمدی و شایسته سالاری علاوه‌بر گزینش وزرا در انتخاب مدیران استانی نیز تاکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.