شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام علی لطیفی در این مراسم که امروز، هفتم آذر با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و مدیران شبکه‌های تلویزیونی امید، آموزش و افق در مدرسه دارالفنون برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: این جشنواره فرصتی برای دور هم جمع شدن هنرمندان و معلمان است. ترکیب هنر و تربیت به هنر معنای بیشتری می‌دهد و تربیت را تاثیرگذارتر می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش سرنوشتی مشترک با مجموعه‌های دیگر دارد و تربیت بدون هنر امکان‌‌‌پذیر نیست. معلم در عمیق‌ترین لایه‌های هویتی هنرمند است و هنرمند در عمق کارش تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ضعف بزرگی در تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی داشته‌ایم، افزود: فیلم‌های آموزشی نتوانسته‌اند جایگاه واقعی خود را با وجود تاثیرگذاری بسیارشان نشان دهند و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای بسیج مجموعه‌های مختلف در توجه به این خلا باشد.

حجت‌الاسلام لطیفی بر ضرورت ایده‌پردازی در تولید فیلم‌های فاخر تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری صرف از کتاب نمی‌توان هویت‌ُ‌سازی کرد و باید از منابعی از جمله فیلم بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره جشنواره بر نقش معلمان تاکید می‌شود، افزود: برای تقویت شایستگی‌های نسل جوان نیازمند استفاده از ابزارهای متنوع هستیم و امیدوارم این جشنواره ارمغانی برای تغییر دیدگاه‌ها به این ظرفیت بزرگ باشد.

ارسال ۵۳ فیلمنامه و ۲۴۷۳ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره

در این مراسم همچنین صادق یزدانی، دبیر جشنواره و مدیر شبکه افق در سخنانی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد امسال در سه بخش بین‌الملل و معلمان و دانش‌آموزان فعال است، عنوان کرد: سال‌های گذشته آثار مختلف در سه قالب فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند و پویانمایی عرضه می‌شدند و امسال دو بخش شامل فیلمنامه و وب‌سری را نیز افزوده‌ایم.

 




وی گفت: ۲۴۷۳ فیلم خارجی، ۹۸۷ اثر داخلی و ۵۳ فیلمنامه ارسال شده که ۱۰۴ اثر در حوزه بین‌الملل، ۳۰ اثر داخلی و شش فیلمنامه به مرحله داوری نهایی رسیده‌اند.

یزدانی عنوان کرد: از هشتم آذر اکران فیلم‌ها تا پایان جشنواره در دو نوبت صبح و عصر در سینما فلسطین انجام می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی متناسب را در حوزه نقد فیلم و نگارش فیلمنامه و تولید فیلم برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه نشست‌های تخصصی در روزهای برپایی جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

وی به طراحی بخش‌های ویژه شامل مدرسه مبدا پیشرفت در کشور و الهام‌بخش در جهان اسلام و نیز اعطای نشان ویژه معلم و نشان ویژه ایثار در این دوره اشاره کرد و افزود: امسال با همکاری ستاد اقامه نماز از فیلم‌های با محتوای پیوند نماز، مسجد و مدرسه حمایت ویژه خواهد شد. همچنین با همکاری جبهه فعالان جمعیت زمینه حمایت خاص از فیلم‌های با محتوای جوانی و جمعیت و نیز با همکاری وزارت تعاون از فیلم‌های با محتوای کار فراهم شده است. ضمن اینکه سیمافیلم نیز از فیلم‌نامه برتر حمایت خواهد کرد.

سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و نواختن کلاکت آغاز جشنواره، قرائت متنی برای آرشام توسط دانش آموزان مدرسه شهدای شوش و نیز نواختن کلاکت استانی آغاز جشنواره توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.