شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی روز چهارشنبه  در جلسه مشترک با رئیس سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح افزود: هر سازمان و نهاد به ویژه شهرداری ها، بنا به نیاز خود با سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح تعامل و همکاری کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های این سازمان برای کنترل آفات و بیماری ها در حوزه کشاورزی به ویژه در مناطقی که احتمال آن بالاست در دستور کار قرار گیرد.

محمدی افزود: کارگاروهی از نهادها و سازمان هایی که بیشترین بهره برداری را از نقشه های هوایی دارند تشکیل شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: با محوریت معاونت عمرانی جلسات کارشناسی با حضور دستگاه های مختلف استانی برگزار و در آن خدمات دریافتی از این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز گفت: در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح این ایده را دنبال می کنیم که در تصمیم گیری های کشوری کمک کنیم.

وی ادامه داد: با سازمان مدیریت بحران پروژه مشترکی تحت عنوان اطلس مخاطرات طبیعی را پیش میبریم که در این راستا ۸ مخاطره طبیعی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

امیر فخری افزود: سازمان هایی همچون هواشناسی، زمین شناسی، منابع طبیعی و اراضی که در تولید و بهره برداری از اطلاعات نقش دارند در کارگروه های ما عضویت دارند.

وی به خدمات سازمان جغرافیایی اشاره کرد و گفت: در موضوع آتش سوزی با استفاده از تصاویر ماهواره ای کار رصد و اطلاع می‌انجام می‌شود تا نیروهای امدادی به سهولت به محل وقوع حادثه برسند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز نیز ورود کرده ایم بطوریکه با استفاده از سامانه پایش تغییر کاربری مبتنی بر تصاویر ماهواره ای، با دقت بالایی مورد رصد قرار می‌گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.