یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حامد علامتی در جلسه شورای معاونین کانون که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در انجام برنامه‌های کانون به کمک ما آمده است. یک بال موتور محرک کانون پرورش فکری مربیان هستند که با راهنمایی معاونت فرهنگی و عوامل‌شان فعالیت می‌کنند و این نیروهای خوب و دلسوز عوامل اجرایی تمهیدات کانون هستند.

کتاب‌های کانون ۱۲میلیون جلد می‌شود

علامتی افزود: بال دیگر کانون، تولیدات است. کانون پرورش فکری امروز روی کتاب سرمایه‌گذاری کلان دارد. کتاب‌ها رگ حیاتی ما هستند و در چند سال گذشته کتاب قابل توجهی تولید نشده بود، اما اکنون ۵۰۰ عنوان کتاب در قالب سه میلیون جلد زیر چاپ است. مراکز کانون به کتاب زنده است و کتاب باید دست بچه‌ها باشد. از این ۵۰۰ عنوان کتاب ۳۵۰ عنوان آثار پرمخاطب است که تجدید چاپ شدند و ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول هستند.

علامتی درباره کانون زبان ایران بیان کرد: در کانون زبان معماری کلان به سمت ماموریت محور شدن در حرکت است. کانون زبان با دو هدف آموزش زبان براساس زیست بوم ایرانی و درآمدزایی فعالیت می‌کند که در این مسیر باید از نگاه دولتی دور شود و انگیزه ایجاد کند. در حوزه تولید هم علاقه‌مند هستیم در بخش سینما و انیمیشن سرمایه‌گذاری کنیم. امروز اگر می‌خواهیم با دنیا و با کودک و نوجوان حرف بزنیم باید در قالب هنر باشد.

تولید ۶ فیلم و انیمیشن در دست اقدام است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در دنیای امروز همه کشورها روی سینما سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما هم در این مدت کوتاه با سرمایه‌گذاری، پویانمایی «بچه زرنگ» و فیلم «در آغوش درخت» را تولید کردیم و اکنون شش فیلم و انیمیشن در دست اقدام داریم.

وی افزود: اگر کار با سرعت پیش رود از اواخر سال آینده انیمیشن ۵۲ قسمتی بچه زرنگ و راز جنگل را هم در قالب سریال خواهیم داشت. در عین حال سعی داریم از دل این مجموعه‌ها تولید شخصیت‌های عروسکی و لوازم تحریر را نیز طراحی و ارایه کنیم.

ساخت بازی استراتژیک «ساواکی‌ها» / تجیهز ۱۲۵ سالن سینمای

مدیرعامل کانون با اشاره به تولید بازی «ساواکی‌ها» از تولید محصولات استراتژیک در حوزه بازی و اسباب بازی خبر داد و گفت: همچنین ۱۲۵ سالن سینمای مبتدی داریم و با شرکتی جدید که زیرمجموعه حوزه هنری است صحبت‌هایی شده است تا سالن‌ها به سینما تبدیل شوند.

علامتی تصریح کرد: در هدایت بازی‌ها سعی داریم، به سمت تولید متفاوت برویم و از گروه‌های کوچک مردمی حمایت کنیم. در واقع از تصدی‌گری عبور کنیم. در حوزه مولدسازی هم کانون پرورش فکری زمین خوبی در شهرک غرب دارد و طی تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده قرار است براساس زیست بوم ایرانی اسلامی شهر کودک را طراحی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: براساس سرفصل‌های کتاب‌ها، فیلم، تئاتر و کتاب تولید خواهد شد و همه اینها می‌تواند به طرح «کانون مدرسه» متصل شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به مدرسه نزدیک شود و طرح «کانون مدرسه» یکی از موارد تعامل و همراهی بیشتر در این زمینه است.

راه‌اندازی بخش پژوهش در کانون برای ذائقه‌شناسی

در این نشست همچنین حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بچه‌های امروز سبک زندگی‌شان مانند گذشته نیست، گفت: کودکان و نوجوانان نسل جدید اهل سرعت و صحبت‌های کوتاه، نسل تنوع طلب و به دنبال انتخاب کردن هستند. نسل امروز دستوری کار نمی‌کنند و بیشترین اطلاعات را از همان دوران کودکی دریافت می‌کنند. بنابراین کار کردن برای این نسل سختی خود را دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری و موفقیت اخیر در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: شما مسیر را درست تشخیص داده‌اید. رسانه امروز در حاشیه نیست، بلکه همه چیز است. رشد تربیتی، رشد علمی، سرگرمی و همه در رسانه اتفاق می‌افتد. موفقیت پویانمایی «بچه زرنگ» هم همین موضوع را نشان می‌دهد.

الماسی با تاکید بر راه‌اندازی بخش پژوهش در کانون برای ذائقه‌شناسی مخاطب تصریح کرد: یک بخش مخاطب‌شناسی در دستور کار ایجاد است تا مخاطب را به صورت عمیق بررسی کند. درباره نسل امروز باید بدون وقفه پیمایش و نیازسنجی داشته باشیم، در غیر این صورت موفق نمی‌شویم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در باره دیپلماسی کودک عنوان کرد: اکنون کشورهای همسایه و حوزه مقاومت می‌توانند از طریق کانون پرورش فکری زیبایی‌های فرهنگی، ایرانی و اسلامی را دریافت کنند. کانون می‌تواند با دیپلماسی کودک زیبایی‌های فرهنگ، تمدن و اخلاق ملت بزرگ ایران را از طریق کودکان به دنیا معرفی کند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در ادامه تعامل میان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش را موضوعی مهم عنوان کرد که امروز بهتر و بیشتر از دوره‌های گذشته وجود دارد. نظر وزیر تعامل و همکاری میان این دو مجموعه است. مدیران کل آموزش و پرورش باید پای کار کانون پرورش فکری باشند.

الماسی گفت: از ظرفیت‌های موجود کمک بگیرید و از ظرفیت‌ها بهره‌برداری درست داشته باشید. ایده‌های خود را بدهید. معاون‌های کانون با مدیرکل‌های وزارت تعامل داشته باشند تا بتوانیم قدمی در مسیر بهبود اوضاع تعلیم تربیت برداریم.

 

 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.