دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، بهزاد ثابت راسخ اظهار کرد: سرقت احشام برای شرایط اقتصادی کشور و به ویژه برای روستایی‌هایی که بیشتر منبع درآمد آن‌ها از طریق دامداری و دامپروری تأمین می‌شود، یک تهدید اساسی به شمار می‌آید.

وی افزود: در پنج ماه نخست سال جاری شاهد افزایش کشفیات در حوزه سرقت احشام نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و مأموران انتظامی، یگان امداد و کاراگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در چندین مرحله موفق شدند باندهایی که در این زمینه فعال بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرحی گسترده و ویژه به منظور پیشگیری از سرقت احشام گفت: در این طرح، رصد هوشمندانه سارقان احشام، کنترل سارقان سابقه‌دار احشام، دستگیری محکومان متواری در این حوزه، شماره‌دار کردن احشام سبک و سنگین با همکاری اداره جهاد و کشاورزی، راه‌اندازی گشت ویژه کنترل خودروهای حامل احشام در محورهای مواصلاتی در تمام ساعات شبانه روز در دستور کار قرار دارد.

ثابت راسخ مهمترین بخش طرح مذکور را آموزش همگانی به دامداران و صاحبان احشام اعلام و تصریح کرد: با افزایش میزان مشارکت مردمی به ویژه دامداران و رعایت اصول ایمنی در نگهداری دام توسط آنان، فرصت سرقت احشام از سارقان گرفته می‌شود و شاهد کاهش چشمگیر در این سرقت‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی دامداران در خصوص نگهداری درست از احشام و دام خود مهمترین مسئله در پیشگیری از وقوع سرقت احشام است، گفت: ایمن نبودن محل‌های نگهداری دام از جمله عواملی است که موجب وقوع سرقت احشام و اموال روستاییان می‌شود و این امر نیز نیازمند مساعدت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها جهت پیشگیری از این نوع سرقت است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به دامداران توصیه می‌شود محل نگهداری احشام را به درب‌های آهنی و قفل‌های ضدسرقت مجهز و اطراف محل را نیز به دوربین‌های مداربسته تجهیز کنند، همچنین از چوپانان و نگهبانان مطمئن و جوان و دارای آمادگی جسمانی بالا برای چرا و نگهبانی احشام خود استفاده کنند.

ثابت راسخ عنوان کرد: به دامداران توصیه می‌شود با هماهنگی ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی تمام احشام سبک و سنگین خود را پلاک‌گذاری کنند و به هیچ وجه اطلاعات تعداد و محل نگهداری دام‌ها را به افراد غیر ندهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مالکان احشام در صورت مشاهده تردد افراد ناشناس و خودروهای مشکوک در ساعات پایانی شب در اطراف محل نگهداری دام‌ها، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به کارشناسان مستقر در مرکز فوریت‌های پلیسی استان اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.