پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نخستین مهرواره پژوهش کودک و نوجوان  در سال جاری و با هدف ترویج  روحیه کنجکاوی و کاوشگری و پرورش مهارت تفکر انتقادی و خلاق در بین کودکان و نوجوانان استان  برگزار خواهد شد.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون هرمزگان از انتشار رسمی فراخوان این مهرواره خبر داد و گفت: پژوهش به عنوان منبع اصلی تولید دانش، کلید پیشرفت جامعه‌های انسانی است و یافته‌های آن موجب بهسازی اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … کشورها می‌شود. از این رو بهتر است آموزش این مهارت مهم طی مسیر رشد هر فرد از کودکی تا نوجوانی آغاز شود و در نهایت کودکان و نوجوانان با یادگیری و انجام پژوهش و به پایان رساندن آن در مسیر شکفتگی توان فکری، خودباوری و حس اعتماد به نفس قرار گیرند.

راحله خادمی افزود: این مهرواره، گام  بلندی است تا کودکان و نوجوانان  سراسر استان  با کمک مربیان کانون به صورت تدریجی با شیوه‌های حل مسئله، آفرینندگی، چگونه اندیشیدن و تفکر آشنا شوند و یاد بگیرند اگر در متن مسئله‌ای قرار گرفتند چگونه آن را در ذهن خود به شکل سوالات مختلف دنبال کنند،  فرضیه هایی را بسازند و با شیوه‌های کاربردی به پاسخ‌های لازم دست یابند.

وی ادامه داد: نخستین مهرواره  استانی پژوهش کودک و نوجوان در چهار بخش آزمایش و کاردستی علمی ویژه کودکان ۷ تا ۱۱ سال، پژوهش علمی و میدانی  ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال و  یک تجربه ویژه مربیان فرهنگی هنری ادبی مراکز برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به گروه سنی و علاقمندی خود، آثاری در قالب فیلم و کلیپ و پاور پوینت تولید و در لینک مهرواره بار‌گذاری کنند.

  

لازم به ذکر است، مهلت ارسال آثار تا ۵ مهرماه ۱۴۰۲ است و اختتامیه مهرواره در هفته پژوهش در اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.