یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مجموعه که با نگاهی مدرن به موضوعاتی مانند همزیستی فرهنگی، التقاط فرهنگی، صلح و شناخت فرهنگ‌ها و کشورهای دیگر تدوین شده است، از سوی جمعی از نویسندگان شهیر ادبیات کودک و نوجوان ایران به رشته تحریر درآمده است. این مجموعه شامل ۶ داستان زیبا و متفاوت است که چهار عنوان آن راهی بازار نشر شده است.

مجموعه «قصه‌های دور و نزدیک ۱» به دنبال راه‌هایی جذاب و بیانی شیرین برای بیان مفاهیمی است که بین فرهنگ‌ها پل می‌زند و فضای همزیستی و روابط انسانی را به شیوه‌ای نو به کودکان جوامع مختلف نشان می‌دهد.

داستان‌های این مجموعه نه براساس داستان‌های عامیانه و کلاسیک هرکشور، بلکه بر اساس شخصیت‌های اسطوره‌ای و کهن الگوی آن کشورها و خلاقیت و شناخت نویسنده شکل گرفته است. در این داستان‌ها ما کشور مبدا (کشوری که کهن الگوی داستان از آنجا انتخاب شده است) را به کشور مقصد (ایران و همه کشورهای دیگر) وصل می‌کنیم و این ارتباط را با قلم جادویی نویسنده به شیوه‌ای غیرمستقیم در داستان نشان می‌دهیم و همراه با هر قصه و شخصیت اسطوره‌ای داستان با کشوری جدید و فرهنگی زیبا آشنا می‌شویم.

نویسندگان این مجموعه را مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده، حمیدرضا شاه‌آبادی، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، لاله جعفری و طاهره ایبد تشکیل می‌دهند. مدیر هنری مجموعه مریم انداز و مدیریت بخش کودک و نوجوان انتشارات طیبه شامانی (طناز) است. این مجموعه دو زبانه و در قطع وزیری تولید شده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.