شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدرضا شهاب‌زاده شب گذشته _پنجشنبه چهارم مرداد_ در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: شهید جمهور با خستگی ناپذیری و توکل به خداوند متعال و اهل بیت (ع) و تبعیت محض از ولایت فقیه در مدت کوتاه خدمت خود، خدمات و کارنامه ارزنده‌ای را به یادگار گذاشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در تأیید و تمجید شخصیت و خدمات شهید رئیسی بیانات بسیار زیبایی را ایراد فرمودند و ما افتخار می‌کنیم که از مدیران دولت انقلابی سیزدهم بودیم و امیدواریم در سایر عرصه‌های خدمت رسانی به مردم ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.

فرماندار آستارا با اشاره به بعضی اقدامات مثبت و تأثیرگذار دولت سیزدهم در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: مهار ویروس کرونا با استفاده واکسن‌های خارجی و داخلی، بیمه سلامت رایگان پنج دهک درآمدی کشور و تخفیف بیمه برای دهک‌های شش تا ۹ درآمدی، ارائه بیمه رایگان درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و تمام نهادهای حوزه ناباروری، حمایت ویژه از ۱۰۷ گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، افزایش ۱۶ هزار تخت‌های بیمارستانی در کشور، افتتاح بیمارستان‌های بزرگ ۱۰۰۰ تختخوابی مهدی (عج)، ۸۲۱ تختخوابی غدیر و تخصصی دولتی کودکان حکیم تهران، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال در سراسر کشور، تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال، کاشت رایگان حلزون شنوایی برای اولین بار در کشو بخشی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه سلامت است.

شهاب زاده با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی تصریح کرد: نهضت ملی مسکن، رشد اقتصادی چهار درصدی بعد از ۱۰ سال، جهش صادرات نفت به سه میلیون بشکه در روز، کاهش سه درصدی نرخ رشد نقدینگی از ۴۲/۸ در سال ۱۴۰۰ به ۳۹/۶ در سال ۱۴۰۲ بر اساس آمارهای بانک مرکزی، امضای قرارداد سه جانبه سوآپ گاز بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان بعد از پنج سال توقف، عضویت دائم ایران در شانگهای بعد از ۱۵ سال به عنوان عضو ناظر، عضویت در بریکس، رشد ۶۰ درصدی خرید گندم، کاهش نرخ بیکاری، راه اندازی کریدور شمال-جنوب با افتتاح راه آهن رشت – انزلی و اتصال آن به کشورهای هندوستان و روسیه، تسهیل صدور مجوزهای مانده از سال ۸۶، رفع ممنوعیت واردات خودرو، اتمام پروژه‌های معطل و نیمه تمام ۱۵ تا ۲۰ ساله در کشور و در شهرستان آستارا نظیر استخر شنا و پل جدید مرزی بخشی دیگری اقدامات مهم دولت شهید رئیس در حوزه اقتصادی است.

وی با اشاره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی گفت: امضای موافقت نامه جامع همکاری ۲۰ ساله ایران و روسیه در سال ۱۴۰۰، عضویت ایران در بریکس با کشورهای برزیل، هند، روسیه، چین، آفریقای جنوبی در شهریور ۱۴۰۲، عضویت در شانگهای، توافق نهایی ایران و عربستان، آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده، بخشی دیگری از دستاوردهای دولت شهید جمهور در مدت زمان کمتر از سه سال خدمت بود.

فرماندار آستارا تصریح کرد: دولت شهید رئیسی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و خروج یک‌طرفه دولت آمریکا از برجام، منتظر نتیجه مذاکرات دولت‌های غربی نماند و اقتصاد را به نتیجه مذاکرات گره نزد، بلکه با سخت‌کوشی و پیگیری مجدانه و رفع تنش با کشورهای منطقه توانست با خنثی کردن تحریم‌ها به نتایج خوبی دست پیدا کند.

شهاب زاده با بیان اینکه شهید رئیسی در طول مدت کوتاه خدمت دولت سیزدهم، ۲۸ سفر خارجی به ۲۳ کشور داشت که به طور میانگین هر ۳۶ روز یک سفر خارجی است، اضافه کرد: در کارنامه دولت انقلابی شهید رئیسی ۴۷ سفر استانی ثبت شده است که ایشان هر ۲۱ روز به یک استان سفر داشت و این سخت‌کوشی‌ها و تلاش‌ها با برنامه ریزی انجام شد و توانست کشور را از شرایط سخت نجات دهد.

وی تاکید کرد: خدمات جهادی آیت الله شهید رئیسی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری این خدمات را نباید فراموش کنیم و باید به آن به عنوان الگو و راهبر که قابلیت اجرا دارد و انجام شده است، نگاه شود.

فرماندار آستارا با قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در شهرستان گفت: در سخت‌ترین شرایط سه مرحله انتخابات را در شهرستان بدون کوچک‌ترین مشکلی با امنیت و سلامت کامل برگزار کردیم و از آن سربلند بیرون آمدیم.

شهاب زاده تصریح کرد: طبق وظیفه‌ای که مقام عظمای ولایت بر دوش تک تک همه ما گذاشتند؛ با تمام توان از رئیس جمهور منتخب حمایت می‌کنیم، زیرا انتخابات تمام شده است و همه باید برای موفقیت دولت چهاردهم کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از ایجاد تعهدات جدید و هزینه‌تراشی برای دولت جدید در این شهرستان پرهیز کنند، افزود: هیچ پروژه و خدمات‌رسانی نباید متوقف و رها شود و آماده‌سازی طرح‌های هفته دولت و دهه فجر باید به بهره‌برداری برسد و اداراتی که پروژه‌ای آماده افتتاح دارند حتماً با معاونت عمرانی فرمانداری هماهنگ کنند.

فرماندار آستارا تصریح کرد: شهرداری‌ها همانطور که در تمام ایام سال و هفته خدمات‌رسانی می‌کنند، ارائه خدمات شایسته را همچنان در دستور کار خود قرار دهند تا رضایت شهروندان را جلب شود زیرا مهمترین موضوع در ارائه خدمت، رضایت مردم است.

شهاب زاده خاطرنشان کرد: امسال در مسیر زائران اربعین در مرز خسروی، شهرستان آستارا موکب خواهد داشت و از همه کسانی که توانایی ارائه خدمت به زائران امام حسین (ع) دارند می‌خواهیم به این موکب کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا افزود: این اجلاسیه در راستای کنگره هشت هزار شهدا استان گیلان از تاریخ چهاردهم مرداد در ساحل آستارا به مدت پنج شب برگزار خواهد شد و از همه ادارات و نهادها می‌خواهیم که به سپاه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاسیه کمک کنند.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: به تازگی رزمایش دریایی با حضور پنج کشور حاشیه دریای خزر برگزار شد و نیروی دریایی ارتش آستارا نیز در این رزمایش حضور پررنگی داشت.

فرماندار آستارا با بیان اینکه در حوزه تولید و توزیع آب در شهرستان با مشکلات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات با مدیران آبفا چندین بار جلسه برگزار کردیم و راهکارهای پیشنهاد شد که امیدواریم با کمک مردم، مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و صرفه جویی در مصرف آب و برق، در شهرستان دچار مشکل نشویم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.