جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام روسیه روز چهارشنبه  با حضور در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت این کشور اظهار داشت که کالاهای ساخت ایران پتانسیل قابل توجهی در بازار روسیه دارند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «ورونیکا نیکیشینا» رئیس «مرکز صادرات روسیه» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در شهر «مسکو» پایتخت روسیه گفت: «محصولات صنعتی ایران به طور بالقوه توانایی کسب جایگاه و چشم انداز بسیار بالا در بازار روسیه دارند.»

وی ادامه داد: «انتخاب و کیفیت محصولات ایرانی شایسته تقدیر است و به همین دلیل است که بازرگانان روسی باعلاقه فراوان به پیشنهادات همکاران ایرانی خود نگاه می‌کنند.»

نیکیشینا افزود:« نمایشگاه امروز گام مهمی برای افزایش کمیت کالاها خواهد بود که فهرست محصولات عرضه شده از ایران به روسیه و بالعکس را گسترش خواهد داد. من در مورد صنعت ساخت و ساز ایران نیز می‌گویم که نه تنها کیفیت بالا، بلکه طراحی عالی نیز دارد.»

 

این گزارش حاکیست، نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مجموعه نمایشگاهی «کروکوس اکسپو» در مسکو افتتاح شد. بیش از ۴۵ شرکت از ایران محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند که شامل مصالح ساختمانی، کالاهای خانگی، متالورژی و محصولات شیمیایی است.

چندی قبل، «کاظم جلالی» سفیر  جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان این که روسیه کشوری است که اولویت ایران برای توسعه روابط است، افزود: «روابط ایران و روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.»

وی گفت: «اولویت اصلی ما توسعه روابط با کشورهای همسایه است.»

«آلکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه نیز گفته است، در حالیکه مسکو و تهران با تحریم‌های شدید ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کنند، روسیه در حال تقویت تجارت با ایران است.

نواک در یک نشست تجاری با شرکت‌های تجاری در تهران گفت: ما علی‌رغم فشار بی‌سابقه‌ای که روسیه تجربه می‌کند، در مسیر افزایش همکاری‌های تجاری، اقتصادی، لجستیک، سرمایه‌گذاری، مالی و بانکی هستیم. تجارت بین روسیه و ایران در سه ماهه اول بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور روسیه  نیز روز چهارشنبه گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه این کشور را به ایران نزدیک‌تر می‌کند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در یک نشست اقتصادی در «ولادی وستوک» ‌در شرق روسیه اثربخشی تحریم‌های غرب علیه مسکو را که پس از حمله به اوکراین اعمال شد، کم اهمیت جلوه داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.