جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، ملانوری در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار همدان گفت: همدان با داشتن بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و با بهره‌گیری از این قابلیت ها باید زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را در این استان فراهم کنیم.

حمید ملانوری با تشکر از اعتماد دولت به خود، خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی در استان همدان و مردم دیار هگمتانه آماده‌ام و امیدوارم بتوانم در این مسیر توفیق داشته باشیم.

وی با گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان یادآور شد: باعث افتخار است که همزمان با اقدام غرور آفرین سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ و سیلی زدن محکم به صهیونیست و رژیم غاصب و کودک‌کش کار خود را در استان همدان آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: استان همدان با جمعیت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، ظرفیت بسیار بزرگ و جایگاه والایی در کشور دارد.

استاندار جدید همدان تصریح کرد: این استان منابع انسانی خوب و مراکز علمی و دانشگاهی بزرگی دارد و شخصیت ‌های تاثیر گذار مهمی از این استان در دولت حضور دارند.

وی ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی داشته و تولیدات گردو، سیر، سیب زمینی، انگور، کشمش و زعفران آن سرآمد است.

ملانوری شمسی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ثبت جهانی هگمتانه گفت: گردشگری بزرگترین صنعت اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و می‌توانیم با بهره گیری از آن برای استان اشتغالزایی و ثروت‌زایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مهمترین محور توسعه استان همدان است، افزود: ذخایر معدنی استان مناسب است و با ظرفیت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی شناسایی شده می‌توان در حوزه معادن یکی از استان‌های نوآور کشور باشیم.

استاندار همدان اضافه کرد: همدان با ۶ استان مرز مشترک دارد و نواقص راه‌های ارتباطی آن در حوزه
راه‌آهن و فرودگاه باید برطرف شود و در حوزه کشاورزی باید از کشت‌های سنتی به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها تولیدات کشاورزی را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه رفتار اعتدالی و تعاملی از اولویت‌ها است، افزود: تعامل و ارتباط با اقشار مختلف مهم‌ترین اولویت کاری من در استان همدان است و از ظرفیت تخصصی افراد در استان استفاده می‌شود و در قالب یک رفتار اعتدالی و تعاملی کار را پیش خواهیم برد.

ملانوری شمسی ادامه داد: تقویت دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برای شادی و نشاط مردم تلاش بکنیم و از گروه‌های فرهنگی حمایت شود.

وی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های استان از برنامه‌ها است و توسعه متوازن، عادلانه و پایدار استان را باید در بخش‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نباید جزیره‌ای عمل کنیم، گفت: در مدیریت منابع آب چالش داریم و باید با یک برنامه ریزی دقیق از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، صدور مجوزهای بی‌نام و حمایت از واحدهای سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنیم.

ملانوری شمسی اظهار کرد: موضوع دیپلماسی داخلی و جوامع محلی را در استان تجربه خواهیم کرد تا بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امنیت مهمترین نیاز جامعه است و با همکاری دستگاه امنیتی و قضایی، خیال مردم استان را از این لحاظ راحت می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: “تخصص، کاربلدی و مجهز بودن به دانش روز”، “داشتن انگیزه کافی و تلاش برای تحقق اهداف دولت و نظام” و “مردم داری و حسن خلق” مهمترین اولویت انتصاب مدیران استان خواهدبود.

۴۶

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.