بر اساس این خبر، علم آموزش زبان به علوم دیگری از جمله زبانشناسی، روانشناسی و حتی جامعهشناسی نیز مربوط میشود. پژوهشهای نوین روانشناسیِ زبان، نحوه پردازش زبان از سوی مغز را مطالعه میکند. پدیده زبان، مستلزم نگاه دوباره به ذهن آدمی است. علوم شناختی حوزه جدید و میانرشتهای از دانش است که به مطالعه ذهن و شناخت میپردازد. رویکرد شناختی میتواند تأثیر زیادی بر دانش بشری از جمله آموزش و پرورش بگذارد؛ زیرا با توجه به شناختی که از مغز پدید میآورد، میتواند نگرش ما را به هر زمینه انسانی تغییر بدهد.
در نشست «آموزش زبانهای خارجی به کودکان (۲) از منظر زبانشناسی کاربردی و عصبشناسی» مهدی پورمحمد از این منظر به مسائل مربوط به آموزش زبانهای خارجی به کودکان میپردازد. همچنین شهین واعظی که سالها کارشناس آموزش بخش کودکان و نوجوانان در کانون زبان ایران و مؤلف برخی از کتابهای آموزشی کانون زبان نیز بوده است، به مباحث مربوط به مقدمات ضروری آموزش زبان به کودکان در یک جامعه و فضای ایرانی خواهد پرداخت.
این نشست دوشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۲) ساعت ۱۰ و سی دقیقه تا ۱۲ و سی دقیقه در کتابخانه مرجع کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق)، مجتمع شهید ملک شامران برگزار میشود.
علاقهمندان به حضور در نشست «آموزش زبانهای خارجی به کودکان (۲) از منظر زبانشناسی کاربردی و عصبشناسی» میتوانند از طریق فضای مجازی در اسکای روم به نشانی Livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.
همچنین این نشست به صورت زنده در نرمافزار شاد (کانال کانون) نیز پخش میشود. شرکتکنندگان در نرمافزار شاد میتوانند پرسشهای خود را در زمان برگزاری نشست با آیدی kanoon.lib مطرح کنند.
ثبت دیدگاه