شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و صنعت‌مس رفسنجان _شنبه‌شب دوازدهم خرداد_ در چارچوب هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه آزادی تهران روبه‌روی همدیگر قرار گرفتند و پرسپولیس با تک‌گل گیورگی گولسیانی و با نتیجه یک بر صفر مقابل میهمان خود به برتری رسید تا با ۶۸ امتیاز و اختلاف تنها یک‌امتیاز با رقیب سنتی و همشهری خود برای شانزدهمین‌بار قهرمان لیگ‌برتر شود.

در بیست‌وسومین دوره از مسابقات لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس، استقلال تهران در هفته نخست صدرنشینی را در لیگ‌برتر تجربه کرد، اما در هفته دوم شاگردان ژوزه مورایس در تیم فوتبال سپاهان اصفهان با شکست دادن این تیم صدر جدول را تصاحب کردند و به مدت ۱۲ هفته، یعنی تا ایستگاه چهاردهم بالانشین جدول ۱۶ تیمی بودند که مجدداً تیم نکونام موفق شد این رتبه را تصاحب کند، اما علی‌رغم اینکه استقلال در بیش از ۱۶ هفته از لیگ صدرنشین بود، لیگ را به تیمی واگذار کرد که تنها در هفته‌های بیست‌وهشتم تا سی‌ام صدرنشین بود.

پرسپولیس در شرایطی شنبه‌شب هفته جاری قهرمانی خود در لیگ بیست‌وسوم فوتبال کشورمان را جشن گرفت که این تیم تا هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، از صدرنشینی مطلق در پایان یک هفته از مسابقات امسال ناکام مانده بود و شاگردان اوسمار حتی در وضعیتی که تا پیش از دقایق پایانی جدال مقابل مس رفسنجان، جام را از دست رفته می‌دیدند. گل گیورگی گولسیانی مدافع قرمزپوشان پایتخت تمام معادلات را تغییر داد.

نکته مهم اینجاست که تیم فوتبال استقلال خوزستان در فصل پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر با هفت هفته و سپاهان در لیگ چهاردهم با پنج هفته تیم‌هایی بودند که با کمترین هفته صدرنشینی به قهرمانی در لیگ رسیدند و هم‌اکنون اوسمار لی‌اولیویرا با پرسپولیس در سه هفته پایانی فصل برای این تیم معجزه کرد. تیمی که سه جام داخلی فصل گذشته را بالای سر برد، در ابتدای فصل مهره‌های تأثیرگذاری چون مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی را از دست داد.

پرسپولیس و ثبت رکورد کم‌ترین مدت صدرنشینی برای قهرمانی در لیگ‌برتر

یاسین سلمانی آخرین خرید پرسپولیس هم خیلی زود دچار مصدومیت شد و شهاب زاهدی فقط در چهار مسابقه لیگ گلزنی کرد تا هواداران و برخی کارشناسان، پرسپولیس را دور از جام ببینند. در ادامه به‌دنبال جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، اوسمار هدایت سرخ‌پوشان را برعهده گرفت و اوستون ارونوف، عیسی آل‌کثیر، عبدالکریم حسن و محمد خدابنده‌لو در نیم‌فصل دوم با پرسپولیس قرارداد بستند. سرخ‌پوشان که در نیم‌فصل اول ضعیف‌ترین خط حمله را در میان چهار تیم اول جدول داشتند، از لحاظ هجومی متحول شدند که درخشش خریدهای جدید در قهرمانی پرسپولیس نقش پُررنگی ایفا می‌کرد.

در فصل بیست‌وسوم هیچ تیمی به اندازه استقلال در صدر جدول حضور نداشت. شاگردان نکونام از هفته پایانی نیم‌فصل اول که به صدر رسیدند تا هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی در صدر حضور داشتند. پیش از آن هم استقلال سه هفته در صدر جدول، شش هفته در رتبه دوم و پنج هفته هم در بین رتبه‌های سوم و چهارم در رفت‌وآمد بودند. اما سرانجام در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ‌برتر، پرسپولیس برای اولین بار به صدرجدول رسید. تیمی که در هفته دهم در رتبه چهارم بود و در این مدت به ترتیب رتبه‌های سوم، دوم و حالا اول را پیمود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.