چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی عصر امروز_بیست‌و هشتم آبان_ در نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود و بیان مطالبات مردمی در این بخش به وزیران کشور و نیرو در حال برگزاری است، اظهار کرد: وضعیت شهر اصفهان، محیط زیست، فضای سبز، آثار تاریخی مسجد جامع و پل‌های تاریخی آثاری از فرونشست دارد، بیمارستان غرضی ممکن است به زودی تخلیه شود و جریان دائمی آب در زاینده رود راهکار حل این مشکل است.

وی با بیان اینکه مردم مجلس، دولت و شورا را از یکدیگر جدا نمی‌دانند، امروز از امام جمعه خواستیم تدبیری بیندیشند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم وزیران امروز مصوب کنند پمپاژ تونل سوم شروع و عملیات سد آن نیز آغاز شود، تونل و سد بهشت آباد نیز همزمان باید آغاز شود و انتقال آب از جنوب استان نیز باید با جدیت دنبال شود.

نورصالحی بیان داشت: ما نمی‌گوییم آبی برای شرب منتقل نشود، اما تخصیص یزد از تونل سوم بود که امروز یک قطره آب ندارد و حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب و صنعت از زاینده رود به یزد می‌رود که انتقال آب صنعت باید متوقف شود، زیرا این‌ها منابع ملی است.

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: اگر قرار بوده پروژه بن- بروجن موقتی باشد چرا چند میلیارد تأسیسات برای آن ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: اگر امروز مصرف آب شرب چهارمحال ۸ تا ۱۰ میلیون متر مکعب است چرا بیش از ۴۲ میلیون متر مکعب آب به نام شرب به این استان انتقال می‌یابد و خواهش می‌کنم به رئیس جمهور اطلاعات صحیح انتقال یابد.

مصطفی نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: ما برای آرزوهای خود از جمله نابودی رژیم صهیونیستی شمارشگر معکوس گذاشته ایم، برای بهشت آباد، کوهرنگ سه و انتقال آب دریا هم بنا داریم شمارشگر معکوس در دروازه دولت نصب کنیم.

امیر سامع، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بیان داشت: اگر بتوانیم مجوز زیست محیطی پروژه بهشت آباد را همین امروز گرفته و پیمانکار از فردا صبح کار خود را آغاز کند و اعتبارات آب جنوب استان امروز تأمین شود می‌توانیم به مردم این خبر را بدهیم که مشکلات در حال حل شدن است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.