شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «اگر واقعا می‌خواهیم با فرزندان‌مان ارتباط برقرار کنیم، شاید لازم باشد از منطقه امن فرهنگی خودمان خارج شویم و با والدینی صحبت کنیم که به ندرت در مورد آن‌ها می‌شنویم. یکی از اهداف این کتاب برداشتن گامی برای پر کردن خلای دانش ما در زمینه فرزند‌پروری است و برای انجام این کار، بر سه فرهنگ بومی مایا، هادزابه و اینوئیت تمرکز کرده است که دانش بسیار مفیدی دارند: مادران مایایی در تربیت فرزندان یاری‌رسان مهارت دارند، والدین قبیله هادزابه بهترین متخصصان جهان در زمینه تربیت بچه‌هایی با اعتماد‌به‌نفس و متکی به خود هستند و اینوئیت‌ها روشی فوق‌العاده موثر برای آموزش هوش هیجانی به کودکان به‌ویژه در حوزه کنترل خشم و احترام به دیگران دارند. اگر سعی کنید الگو‌ها و روش‌های معرفی‌شده در کتاب را در رفتار‌های روزمره خود با دیگران (حتی نه فقط کودکان‌تان) به کار ببرید و دقت بیشتری بر کنش‌ها و واکنش‌های شخصی خود در ارتباط با جهان پیرامون‌تان داشته باشید، روزگار آرام‌تری را تجربه می‌کنید و با خودتان به صلح می‌رسید.»

یکی از شاخصه‌های کتاب «هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد (با کمک فرهنگ‌‌های باستانی)» این است که راوی آن، میشلین دوکلف، زن خبرنگار آمریکایی است که برای نگارش این کتاب با دختر کوچکش به راه‌های دور سفر کرده است.

این اثر با ترجمه نغمه دانش آشتیانی منتشر شده که پیش از این کتاب شعر «چقدر هیچ‌کس شبیه تو نیست» از  انتشارات حوا و ترجمه کتاب کودک «قُلُپ» از انتشارات سروش از او منتشر شده است. وی ضمن سال‌ها فعالیت و مسئولیت در رسانه‌های فرهنگی هنری کشور، مقالات علمی متعددی نیز در حوزه رسانه ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب «هنر گمشده پرورش کودکان مفید و شاد (با کمک فرهنگ‌‌های باستانی)» در ۳۷۸ صفحه به تازگی از سوی انتشارات جیحون منتشر شده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.