جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «رونمایی از کتاب ببعی و ببعو» با حضور محمد سرشار و مشتاق سادات یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سرای اهل قلم ناشران بین‌الملل برگزار شد.

در ابتدای این نشست سادات، مدیر نشر نبات گفت: کتاب «ببعی و ببعو» کتابی چهار جلدی است که قبلا به صورت انیمیشن بوده و در حال حاضر و به همت محمد سرشار این مجموعه کتاب چاپ شد و آن را انحصاری کردیم و باید ذکر کنم که انتشارات نبات یازده سال است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد.

در ادامه این نشست سرشار افزود: در کشور‌هایی که در حوزه انیمیشن فعال هستند سنت‌های ادبی وجود دارد و به بحث حق کپی رایت خیلی جدی نگاه می‌کنند؛ اما خواهشی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم این است که به بحث حق مولف به صورت جدی پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود چراکه این یک مسئله جدی و اصلی است.

همچنین سرشار در ادامه این نشست افزود: بحث نگارش نیز اگر رعایت نشود تبدیل به جریان نمی‌شود و حتما باید به مسئله نگارش جدی نگاه کرد. ما در حوزه پویا‌نمایی کتاب ببعی و ببعو یک تجربه جدیدی داشتیم که با تولید ۲۰۰۰ مجموعه پویا نمایی باعث شدیم که کتاب‌ها‌ی این مجموعه‌ها نیز با اقبال روبه‌رو شدند و تعداد و تیراژ این کتاب‌ها بالا رفته است و همین انیمیشن‌ها و پویا نمایی‌ها باعث می‌شود که خردسالان مهارت‌های مورد نیاز خود را آموزش ببینند نکته دیگر این است که دیده شده است که در پویا نمایی مجموعه‌های موفق زیاد‌ی وجود ندارد؛ اما مجموعه‌های ببعی، اتل متل، نقاش کوچولو با استقبال

زیادی روبه‌رو شد. 

 




سادات در ادامه افزود: میانگین تیراژ یک کتاب در ایران زیر ۱۰۰۰ نسخه است؛ اما با ایده‌ی محمد سرشار مجموعه کتاب ببعی و ببعو ۱۲۰ هزار نسخه فروش کرد که این خودش یک رکورد بود نکته دیگر این است که کاراکتر‌ها و شخصیت‌ها بسیار می‌تواند روی کودکان تاثیر بگذارد و باعث شود آن‌ها به آن مجموعه علاقه‌مند بشوند یا نه.

همچنین سادات در ادامه این نشست افزود: بچه‌های ما بسیار کتابخوان هستند مشکل از زنجیره نشر ماست اینکه هزاران نسخه از کتاب‌ها پشت مجوز و تایید وزارت ارشاد مانده است بعد می‌گوییم که بچه‌ها و کودکانمان کتابخوان نیستند اتفاقا برعکس است بچه‌ها بسیار کتابخوان هستند، اما باید محتوای خوب در اختیار آن‌ها قرار داد.

 

سرشار در پایان گفت: در حوزه پویانمایی مثلا شما مجموعه پهلوانان را ببینید که با چه استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد پس اگر محتوا خوب باشد قطعا استقبال می‌شود.

در پایان این نشست از برگزیدگان تقدیر کردند که اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: حسن فیروزآبادی در زمینه تولید کتاب سرمایه‌گذاری کرد، محمد‌مهدی مشکوری عضو تیم انیمیشن، حسین صفارزادگان، مجتبی کندری، الهه نیکخواه، محمد‌علی سادات، طیبه شامانی و ساناز کریمی در تهیه این مجموعه کمک کردند و در آخر نیز از این مجموعه کتاب رونمایی شد.

   

                                                                                                                                           



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.