جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: هر سال با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بازار خرید و فروش مواد منفجره و نورافشان‌ها قوت می‌گیرد و از آنجا که کودکان و نوجوانان دارای شور و شوق بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی برای حضور در چهارشنبه آخر سال هستند، اقدام به خرید مواد محترقه می‌کنند.

وی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت و با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای سایبر افزود: والدین جهت پیشگیری از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر نظارت و مراقبت بیشتری از نحوه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: برخی از والدین با مراجعه به پلیس فتا و ارائه گزارشات خود اعلام کرده‌اند که در خرید اقلام آتش بازی از سوی کودکان و نوجوانان، در دام فیشینگ افتاده و اطلاعات کارت بانکی آنها که در اختیار فرزندان بوده به سرقت رفته و حساب بانکی آنها خالی شده است.

مرتضوی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان و افزایش چشمگیر آمار استفاده از فضای مجازی در رده‌های سنی کم، والدین باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندان خود به اطلاعات بانکی آنها، نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند، چراکه غفلت پدر و مادر می‌تواند موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر و حوادث ناگوار برای فرزندان آن‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: موارد مشابه و مشکوک در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و فروش این اقلام در فضای مجازی را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.