یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، یادمان مهدی آذریزدی، پیرقصه‌گوی ایران بالاخره پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر به همت و همکاری شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و شهرداری منطقه ۴ و با حضور استاندار یزد و مسئولان استانی در حسینیه خرمشاد یزد رونمایی شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: مقبره آذریزدی یکی از دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر بود که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری یزد به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اینجا احترام به یک بنا نیست و احترام به هنر، فرهنگ، شعر و اصالت است و شخصیتی در این منطقه آرمیده که رهبر معظم انقلاب وی به‌عنوان یک ادیب، شاعر و نویسنده و کارشناس حاذق می‌دانند.




استاندار یزد بیان کرد: این اقدام ارزشمند امروز به بار نشست، اما این ابتدا و مقدمه کار است و باید ادبیات کودک و نوجوان کشور که پیشران آن افرادی مانند آذریزدی هستند، را توسعه دهیم و این استان محور توسعه ادبیات کودک و نوجوان شود.

کشفی، مدیر منطقه چهار یزد در این مراسم گفت: امروز یادمان مرحوم آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان رونمایی می‌شود که افتخار محسوب می‌شود. آذریزدی، نگینی برای کشورمان است که‌ امیدواریم این یادمان بتواند گامی  برای گرامیداشت وی باشد. این حرکت‌ها مایه افتخاری برای استان و شهر و مردم ما است.

ابوالقاسم محیی‌الدینی شهردار یزد نیز در این مراسم گفت: این المان به مدت ۱۳ سال معطل مانده بود که با همکاری هیئت امنا و شهرداری و بررسی‌های مختلف، طرح اصلی تایید و با پیگیری‌های لازم این اقدام نهایی شد.

 




وی افزود: حدود یک میلیارد و نیم میلیون تومان برای این المان هزینه شده است که‌ امیدواریم جایگاهی برای اصحاب فرهنگ و هنر استان و کشور باشد.

در پایان این مراسم نیز از سردیس مرحوم آذریزدی رونمایی شد.

 



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.