یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این مسابقه دو مرحله دارد؛ در مرحله اول به‌صورت آنلاین از تصویرگران ثبت‌نام و آثارشان در سایت مسابقه بارگذاری می‌شود.

پس از داوری اولیه، فهرستی از سوی هیئت داوران متشکل از تصویرگران انتخاب‌شده تهیه و در مرحله دوم آثار تصویرگران منتخب برای داوری پایانی به این مسابقه ارسال می‌شود.

بر همین اساس، از بین تصویرگران انتخابی در مرحله‌ اول شش تصویرگر ایرانی انتخاب شدند که در این میان یک اثر متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کتاب «تیک تاک» به نویسندگی و تصویرگری مهشید راغمی هنوز از سوی کانون روانه بازار نشده و در حال انتشار است.

 

بر اساس این خبر، جشنواره بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی یا نامبوک، از سال ۲۰۰۵ در جزیره نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره است، برگزار می‌شود.

کاشف و صاحب جزیره نامی، مین بیونگدو از حدود ۵۰ سال پیش حمایت خود از انجمن‌های هنری را شروع کرد. این کمک‌ها شامل کمک‌های مالی برای انجمن‌های موسیقی، برگزاری برنامه‌های هنری و کمک به نویسندگان کتاب‌های کودکان بوده است.

این جایزه به‌عنوان یکی از حامیان فرهنگ به‌صورت عام و کتاب‌های کودک به‌صورت خاص در سال ۲۰۱۳ برای اولین‌بار با عنوان مسابقه تصویرگری کتاب کودک نامبوک برگزار شد.

جوایز این مسابقه شامل جایزه اول مبلغ ۱۰ هزار دلار آمریکا، دو جایزه جزیره طلایی ۵ هزار دلار آمریکا، سه جایزه‌ جزیره سبز ۲ هزار دلار آمریکا و ۱۰ جایزه مخصوص است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.