یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این کتاب که برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا (نونهال) مناسب است به مسائل و مشکلات شهری، اجتماعی و زیست‌محیطی شهر تهران پرداخته شده است.

تولایی، این کتاب را به شهر تهران تقدیم کرده و در مقدمه آن آورده است: تهران، شهری که سرفه می‌کند/ خسته است/ اما هنوز درخت و پرنده دارد.

کتاب «فردا پلاک فرد» دربردارنده ۱۵ قطعه شعر شامل: مهمانی کوچک، سوغات، فردا پلاک فرد، تعارف، یک اتفاق روشن، دل‌خوشی، روزهای کوچه‌ای، ملاقات، کوله‌ی پارکی، دنیای کوچک من، پاییز، زمستانی، رعایت ادب، ناگهان و نشانی روز است.

در شعر «رعایت ادب» این کتاب می‌خوانیم:

آن درخت گفت:/ «وقتی ما نهال بودیم/ جرئت نمی‌کردیم شاخه‌هامان را/ جلوی درختان دراز کنیم!»/ این درخت گفت:/ «اما امروز گل‌ها و بوته‌ها/ از دیوار راست می‌روند بالا!»/ درخت‌ها خیره شدند/ به دیوار آن سوی بزرگراه؛/ به باغچه‌ی عمودی.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را در ۲۴ صفحه رنگی با قطع خشتی و با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب شعر «فردا پلاک فرد» را با قیمت ۲۲ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و همچنین پایگاه فروش محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir خریداری کنند.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.