جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

به گزارش ایمنا، غلامرضا مرحبا امروز_دوشنبه هشتم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به وضعیت دبیرستان امام علی (ع) آستارا که حق مردم و بیت المال است، اظهار کرد: متأسفانه در گذشته کوتاهی‌هایی در جریان از دست دادن این دبیرستان و تخلیه و تصرف آن توسط متصرفین صورت گرفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌های دستگاه قضائی و مدیریت بسیار خوب اداره آموزش و پرورش این مدرسه خلع ید و باز پس گرفته شد و در اختیار دولت و آموزش و پرورش قرار گرفت و به زودی نیز تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترافیک کامیون‌های صادراتی در شهر آستارا به معضل تبدیل شده است، افزود: تریلرهای سنگین ورودی به شهر آستارا که بخشی از تجارت خارجی و اقتصاد کشور ما هستند، متأسفانه در این شهر مرزی به دلیل عدم یک برنامه ریزی صحیح به یک تهدید اجتماعی تبدیل شده اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، نبود وجود تیرپارک و زیرساخت‌های لازم را از جمله مشکلات اصلی بخش صادرات و تجارت خارجی در شهرستان مرزی آستارا عنوان کرد و گفت: متأسفانه کشور همسایه جمهوری آذربایجان در این رابطه همکاری خوبی با ما ندارد و مشاهده می‌شود که کشور مقابل در برخی مواقع مرز را چند ساعتی بسته و به تردد کامیون‌های صادراتی از سمت ایران به آذربایجان مانع می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم نوبت دهی الکترونیکی هیچ تأثیری در کاهش صف کامیون‌های صادراتی نداشته است و همچنان ما شاهد صف‌های طولانی و همچنین صف فروشی در این رابطه هستیم، اضافه کرد: از وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود فکری به حال این موضوع بکند.

مرحبا رسیدگی دستگاه‌های نظارتی و برخورد با برخی افراد سودجو در این رابطه را خواستار شد و ادامه داد: بخشی از بار صادراتی ما می‌تواند از طریق حمل و نقل ریلی و همچنین دریایی به مقصد منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه پل ماشین روی جدید در حال ساخت به زودی آماده نخواهد شد، خاطرنشان کرد: کشاورزان زمین‌های خود را شخم زده اند و در صورت خرید املاک کشاورزان باید به درخواست مردم و رضایت آنها نیز توجه ویژه شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طولانی شدن تکمیل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا، تصریح کرد: سالن اداره ارشاد آستارا متأسفانه در حال از بین رفتن است و باید با تزریق اعتبارات لازم این ساختمان را تکمیل و به پایان رساند.

وی با تاکید بر بر ضرورت فراهم شدن شرایط لازم برای ماندگاری پزشکان در آستارا گفت: یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان و بخش اورژانس آستارا اضافه خواهد شد همچنین یک دستگاه آمبولانس و ست نجات برای هلال احمر آستارا اختصاص یافته است که به زودی تحویل داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.