جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ وقتی در دنیای داستان‌های فانتزی پای جادو به میان بیاید همه‌چیز به هم می‌ریزد. حتی فاصله راه‌ها و سال‌ها، فاصله جوانی و پیری، فاصله دوست‌داشتن و تنفر. داستان قلعه متحرک هاول پازلی است که جادو هزارتکه‌اش کرده و تنها راه درست‌شدنش این است که سوفی، دختر نوجوان یتیم تا قلعه هاول بلنگد و با جادوی خواستن و توانستن‌اش همه‌چیز را دوباره به هم وصل کند.

از این رمان، انیمه‌ای ژاپنی نیز به کارگردانی هایائو میازاکی، انیماتور مشهور ژاپنی در سال ۲۰۰۴ اقتباس و ساخته شده است که توانست داستان سوفی، هاول و قلعه‌اش را بیشتر از قبل در دل کودکان و نوجوانان جهان جای دهد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«دری سیاه و بزرگ در دیوار سیاه روبه‌روی سوفی بود و او به‌سرعت به طرف در می‌شلید. قلعه از نزدیک زشت‌تر از همیشه بود؛ زیادی بلند بود و شکل منظمی هم نداشت. و تا جایی که چشم سوفی در آن تاریکی که هر لحظه بیشتر هم می‌شد می‌دید، از آجرهایی سیاه و درشت مثل زغال ساخته شده بود و تک‌تک این آجرها در شکل و اندازه با هم فرق می‌کردند.».

کتاب‌های پرنده آبی (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) چاپ دوم کتاب «قلعه متحرک هاول» به قلم دایانا وین جونز با ترجمه نیلوفر رحمانیان را در ۳۸۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۹۴ هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.