پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محفل ادبی آفتاب کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس، کودکان و نوجوانان را به دنیای خیال انگیز دلفین‌ها برد.

کودکان در این محفل، با موضوع خیالت را بنویس، پس از خوانش کتاب، خیال پردازی کردند و با زندگی یک دلفین و تقابل آن با خطرات پیرامونش و زیبایی‌های زندگی آن آشنا شدند.

همچنین همزمان با خوانش کتاب، کودکان محفل ادبی، حالات مختلف دلفین در تقابل با موجودات دیگر مانند ماهی‌ها، مارماهی، نهنگ قاتل و… را تصور کردند و با کلمات جدیدی مانند اژدر و آرایه های ادبی چون تشبیه آشنا شدند.

پس از آن نیز کودکان و نوجوانان به تصویرسازی و بیان خیالات خود پرداختند.

«خیال کن یک دلفین هستی» اثر خلاقانه کارن والاس، با تصویر گری مایک باستک و ترجمه ماه‌منیر میرهادی که در قطع خشتی با جلد شومیز  در ۲۴ صفحه، چاپ و منتشر شده است.

این کتاب مصور رنگی برای کودکان و نوجوانان نوشته شده و  مخاطبان را با دلفین‌ها آشنا می‌سازد  و آن‌ها را با خود به سفری دریایی می‌برد. مولف در قالب توصیف شاعرانه، حرکات موزون دلفین‌ها در آب، شیرجه زدن، خوردن ماهی‌های کوچک، فرار از دست نهنگ‌های بزرگ که دشمن اصلی آن‌ها هستند و برخی مشخصات دیگر این حیوان را بازگو می‌کند.

محفل ادبی آفتاب، با اجرا و تسهیلگری امیرحسین والا، مولف و ناشر حوزه کودک و نوجوان و خوانش کتاب«خیال کن یک دلفین هستی»  شامگاه ۳۱ مردادماه در سالن مطالعات کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس، با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.