شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در شهر اصفهان و چندین شهر همجوار، تصمیمات مهمی از سوی کمیته اضطرار مدیریت بحران استانداری اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی بود.

وی افزود: در این خصوص بیش از ۳۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی اعمال قانون و بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی دودزا نیز فک پلاک و به آن‌ها پلاک تعمیری اختصاص داده شده تا ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و عیب خودروی خود را برطرف کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگانی که پلاک تعمیری دریافت می‌کنند، تنها پس از برطرف کردن عیب خودروی خود می‌توانند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را تحویل بگیرند و در غیر این صورت حق تردد با پلاک تعمیری در سطح شهر را نخواهند داشت.

زارع ادامه داد: علاوه بر دوربین‌های هوشمند سطح شهر، تیم‌های نظارتی پلیس هم به صورت میدانی در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و دودزا به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز می‌پردازند.

وی گفت: خودداری از ترددهای غیرضروری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع نقص خودروها و انجام به موقع سرویس‌های خودروها و اخذ برگ معاینه فنی در زمان موعد مقرر از جمله مواردی است که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.