شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های دور مقدماتی و گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا پس از گذشت ۱۳ روز بالاخره به پایان رسید و تیم‌های ملی فوتبال قطر، تاجیکستان، استرالیا، ازبکستان، سوریه، ایران، امارات، فلسطین، عراق، ژاپن، اردن، بحرین، کره‌جنوبی، اردن، عربستان‌سعودی و تایلند به‌ترتیب به‌عنوان تیم‌های صدرنشین، دوم و برترین‌های سوم شش گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

در ادامه این گزارش، به بررسی نحوه صعود تیم‌ها از مرحله گروهی و شرایط‌شان در مراحل حذفی اشاره خواهیم کرد؛

وضعیت گروه‌ها پس از اتمام دور گروهی:

جایگاه برترین تیم‌های سوم مرحله گروهی:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

برنامه بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی و بررسی رقابت تیم‌ها در مراحل حذفی بالاتر (سمت چپ جدول)

استرالیا – اندونزی

هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه قطر تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و اندونزی اولین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را برگزار خواهند کرد و پیروز این بازی منتظر برنده جدال عربستان و کره‌جنوبی می‌ماند.

عربستان‌سعودی – کره‌جنوبی

تقابل تیم‌های ملی فوتبال عربستان‌سعودی و کره‌جنوبی که از پیش تعیین شده هم نبود روز دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی (شهر آموزش) آغاز می‌شود و هر تیمی که پیروز از زمین خارج شود در مرحله یک‌چهارم نهایی با استرالیا یا اندونزی مصاف می‌کند.

عراق – اردن

تیم‌های ملی فوتبال عراق و اردن شرایط متفاوتی در مرحله گروهی داشتند. عراق بالاتر از ژاپن صدرنشین شد و به‌سمت آسان‌تر جدول آمد اما اردن با از دست دادن صدرنشینی گروه پنجم به سمت بهتر جدول مرحله حذفی آمد. این بازی ساعت ۱۵:۰۰ روز نهم بهمن‌ماه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به‌انجام می‌رسد.

تاجیکستان – امارات

تاجیکستان در نخستین تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا به مرحله حذفی رسید و روز هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه احمد بن‌علی در برابر امارات خواهد ایستاد و هر تیمی این مسابقه را برنده شود در مرحله یک‌چهارم نهایی به استقبال برنده تقابل عراق و اردن خواهد رفت.

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی و بررسی رقابت تیم‌ها در مراحل حذفی بالاتر (سمت راست جدول):

قطر – فلسطین

تیم ملی فوتبال قطر مدافع عنوان قهرمانی و میزبان این دوره از مسابقات است و ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز نهم بهمن‌ماه در ورزشگاه البیت شهر الوکره با فلسطین دیدار می‌کند که سوم گروه سوم شد. برنده بازی قطر و فلسطین هم در مرحله یک‌چهارم نهایی با ازبکستان یا تایلند تقابل خواهد کرد.

ازبکستان – تایلند

روز دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۰۰ تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و تایلند در ورزشگاه الجنوب یکی دیگر از بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی را برگزار می‌کنند و تیمی که دست پر زمین مسابقه را ترک کند باید با برنده قطر و فلسطین مصاف داشته باشد.

ایران – سوریه

ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه میزبان تقابل یوزان ایرانی با سوریه خواهد بود. دیداری که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز یازدهم بهمن‌ماه سوت آن خواهد خورد و پس از پایان وقت‌های معمول و شاید اضافه، تیم برنده در انتظار یکی از تیم‌های بحرین یا ژاپن خواهد نشست.

بحرین – ژاپن

ژاپن که از آن‌ها به‌عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شود در گروه خود دوم شد و همه معادلات مرحله حذفی را به‌هم زد تا ساعت ۱۵:۰۰ یازدهم بهمن‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی و در ورزشگاه الثمامه به‌مصاف بحرین برود و پیروز این دیدار با تیم برنده بازی ایران و سوریه فینال زودرس خواهد داشت.

تقسیم‌بندی جدول مراحل حذفی از یک‌هشتم نهایی تا فینال:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی:

برنده بازی (تاجیکستان و امارات) – برنده بازی (عراق و اردن)

برنده بازی (استرالیا و اندونزی) – برنده بازی (کره‌جنوبی و عربستان‌سعودی)

برنده بازی (ایران و سوریه) – برنده بازی (بحرین و ژاپن)

برنده بازی (قطر و فلسطین) – برنده بازی (ازبکستان و تایلند)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.