جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر در خصوص اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای پیشگیری از وقوع حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: پلیس از یک ماه قبل برنامه‌های کنترلی و نظارتی خود برای جلوگیری از ساخت، تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه تشدید کرده و برخوردهای خوبی با افرادی که با فعالیت در این حوزه، زمینه ایجاد حادثه و آسیب برای شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان را فراهم می‌آورند انجام داده است.

وی افزود: براساس آمارهای به دست آمده در ۱۶ روزی که از اسفندماه گذشت، ۶۳ هزار و ۷۴۶ عدد انواع ترقه دست‌ساز و مواد محترقه و منفجره و ۴۵ کیلوگرم مواد پیش‌ساز برای ساخت مواد محترقه در کل استان کشف و ۲۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: بیشتر مواد محترقه کشف شده مربوط به شهرستان‌های اصفهان، برخوار، خمینی شهر، فریدن، فریدونشهر، لنجان، کاشان و گلپایگان بودند.

سردار هاشمی فر تصریح کرد: با اقدامات خوبی که از سوی پلیس و سایر دستگاه‌ها و متولیان امر صورت گرفته تا به امروز با کمترین حادثه مرتبط با چهارشنبه آخر سال مواجه بودیم و امیدواریم همین روند را در روزهای آتی و در روز چهارشنبه آخرسال همچنان شاهد باشیم.

وی گفت: هرچه به روز چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم فعالیت سودجویان و فروشندگان مواد محترقه و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای تهیه این مواد بیشتر می‌شود و می‌طلبد که خانواده نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته و با مدیریت بهتر هیجانات آنها از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه با شادی و نشاط مردم در شب چهارشنبه آخر سال با رعایت قوانین و مقررات و شئونات مخالف نیست، اظهار داشت: اگر مراسم چهارشنبه آخر سال به صورت سنتی و همراه با جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی تحت نظارت خانواده‌ها برپا شود، حوادث ناگواری که طی سال‌های قبل با آن مواجه بودیم را دیگر شاهد نخواهیم بود.

سردار هاشمی فر خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در خصوص برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در شب چهارشنبه آخر سال صورت گرفته و افرادی که با استفاده از مواد محترقه باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان، خسارت به اموال عمومی و خصوصی، ایجاد صدمات جانی شوند دستگیر و تحویل مرجع قضائی خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس گفت: شهروندان گزارش‌های عینی خود از محل‌های ساخت مواد محترقه و فعالیت افراد در زمینه تهیه و توزیع و فروش را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا هر چه زودتر از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر در شب چهارشنبه آخر سال جلوگیری شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.