پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فرشاد مقیمی عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در نشست عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین اظهار کرد: ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور احیا شده که منجر به اشتغال‌زایی برای ۶۵۷ نفر شده است.

وی از افزایش ظرفیت ۶۳۰۰ واحد تولیدی در کشور خبر داد و گفت: طی یک‌سال اخیر ۲۸۰۰ طرح صنعتی نیمه‌کاره که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا داشتند، تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در اولویت کاری وزارت صمت است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵ شهرک صنعتی خصوصی در کشور داریم و در همین سال جاری هم برای ساختن ۳ شهرک صنعتی خصوصی مجوز صادر کردیم.

مقیمی با اشاره به ضرورت محسوس تأمین زیرساخت برای توسعه شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی دولتی و بخش خصوصی توسعه پیدا کرده و در نهایت کیفیت این شهرک‌ها برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران جدید ارتقا پیدا کند.

وی چالش اصلی تأمین زیرساخت برای توسعه شهرک‌های صنعتی را تأمین آب و برق دانست و ادامه داد: در شرایط فعلی شهرک‌های صنعتی ما ۸۲۸ مگاوات برق تولید می‌کنند که فقط ۲۴ مگاوات آن نیروگاه‌های انرژی خورشیدی تأمین می‌شود و بنابراین بنا داریم با راه‌اندازی چنین نیروگاه‌هایی ۱۹۳ مگاوات برق خورشیدی و تجدیدپذیر تولید کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.