جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ابتدای هفته، قیمت هر قطعه سکه امامی ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و روز پنجشنبه به ۵۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، این افزایش نشان‌دهنده رشد حدود ۳.۸۳ درصدی است، که این افزایش قابل توجه می‌تواند به عوامل مختلفی همچون تغییرات در نرخ ارز، افزایش انس جهانی، تقاضای بازار و شرایط اقتصادی مرتبط باشد.

هر قطعه سکه بهار آزادی در روز شنبه با نرخ ۴۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومانی مبادله شده، که در روز پنجشنبه به ۴۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومانی صعود کرده است، و نشان‌دهنده افزایش حدود ۳.۲۰ درصدی آن است.

دیگر سکه‌ها همچون نیم، ربع و سکه گرمی هر یک در ابتدای هفته با قیمت‌های ۲۶,۸۰۰,۰۰، ۱۷,۷۰۰,۰۰ و ۸,۱۰۰,۰۰ مبادله شده که در روز پنجشنبه افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و هر یک در این روز با قیمت‌های ۱۸,۱۰۰,۰۰،۲۷,۹۰۰,۰۰ و ۸,۳۰۰,۰۰ عرضه شدند.

در خصوص قیمت طلا، در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلا ۴,۰۷۹,۰۰۰ تومان بود و تا روز پنجشنبه به ۴,۱۷۵,۹۰۰ تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش حدود ۲.۱۵۷ درصدی آن است، این در حالی است که انس جهانی طلا در این مدت روند صعودی داشته است، افزایش قیمت‌ها می‌تواند علاوه بر افزایش انس جهانی به عوامل داخلی همچون نرخ ارز و تقاضای محلی برای طلا مرتبط باشد.

ثبت رکورد تاریخی سکه امامی

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا و سکه در گفتگو با ایمنا اظهار می‌کند: با توجه به تحولات اخیر در بازار ارز و افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت سکه به رکورد جدیدی رسیده و به بالای ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اضافه می‌کند: امروز، قیمت هر اونس طلا به ۲۶۸۴ دلار رسید، که نسبت به ابتدای هفته ۲۷ دلار افزایش داشته است، همچنین قیمت ارز نیز در این هفته روند صعودی را تجربه کرده است.

بازار سکه و طلا در اوج/ تحلیل هفتگی قیمت‌ها

افزایش انس، ارز و تقاضا عوامل مؤثر بر قیمت‌ها

فعال بازار طلا و سکه ادامه می‌دهد: افزایش دو عامل انس و ارز به همراه افزایش تقاضا، موجب افزایش قیمت‌ها در بازار سکه شده است.

کشتی آرای عنوان می‌کند: به طور خاص، قیمت سکه طرح قدیم به ۴۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش دارد، سکه امامی (طرح جدید) نیز با سه میلیون تومان افزایش به ۵۲ میلیون تومان رسید.

وی اضافه می‌کند: نیم سکه با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۸۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید، سکه‌های یک گرمی نیز با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیدند.

بازار سکه و طلا در اوج/ تحلیل هفتگی قیمت‌ها

حباب سکه به رکورد بی‌سابقه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید

فعال بازار طلا و سکه می‌گوید: طلای آب شده نیز افزایش قیمتی را تجربه کرده است؛ هر مثقال طلای آب شده با ۵۵۵ هزار تومان افزایش به ۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۲۸ هزار تومان افزایش به ۴,۱۸۰ هزار تومان رسیده است، حباب سکه نیز با افزایش یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

به گزارش ایمنا، افزایش قیمت سکه و طلا در این هفته به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی طلا و نوسانات بازار ارز، موجب شده که قیمت‌ها به رکوردهای جدید برسند. این نوسانات، پیش‌بینی دقیق آینده بازار را بسیار دشوار کرده است.

برای سرمایه‌گذاران، بهترین رویکرد این است که با دقت و احتیاط بیشتری وارد این بازار شوند و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌ای انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند، وضعیت کنونی نشان‌دهنده نوسانات بیشتری در آینده است، اما بازهم نمی‌توان برای روزهای آینده پیش‌بینی درستی داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.