چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید؛ بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت در دو روز گذشته، با افزایش قیمت بسته شده بودند.

تحلیل‌گران شرکت مالی آی ان جی روز چهارشنبه اظهار کردند احتمال دارد افزایش قیمت نفت در روز سه‌شنبه، به دلیل بی‌نتیجه بودن سفیر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، گفتگوهای طولانی انجام داد و از آنها خواست کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه برسانند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی‌جی در این باره اظهار کرد: فعالان بازار انتظار دارند مناقشه خاورمیانه طولانی شود زیرا توافق آتش‌بس احتمالاً با موانعی روبرو شده است. اقدامات محرک اقتصادی اخیر چین ممکن است در تثبیت شرایط، مؤثر باشد و روند احیای پایدارتری را هدایت کند که تأثیر مثبتی بر تقاضا برای نفت خواهد گذاشت.

در این بین، منابع بازار اعلام کرد آمار مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۱.۶۴ میلیون بشکه رشد کرده است. تحلیل‌گران در نظرسنجی رویترز، افزایش این ذخایر به میزان ۳۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس روز سه‌شنبه اعلام کرد با در نظر گرفتن مازاد عرضه ملایم و ظرفیت مازاد تولید در میان تولیدکنندگان اوپک پلاس، انتظار دارد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۵، به ۷۶ دلار در هر بشکه برسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.