شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بشر در زندگی چند هزار ساله بر روی سیاره زمین با قدرت تخیل و توانایی کنجکاوی و پرسشگری توانسته قوانین طبیعت را بشناسد و زندگی خود را تغییر دهد. شکافتن اتم و فهم کارکرد آن، آشکارسازی ژن‌ها و نقش آن‌ها در هسته سلول زنده، ابداع رایانه‌ها و هوش مصنوعی و نیز سفر به آسمان و فضای بیکران از مهم‌ترین دستاورهای دانشمندان در صد سال اخیر بوده است. این فناوری‌های علوم جدید توانسته شکل زندگی امروز ما را نسبت به گذشته به کلی تغییر دهد و رویاهای جذاب و حیرت‌انگیزی برای ساخت دنیای پیش روی ما فراهم کند.

«داستان‌هایی از تاریخ علم معاصر» بینش علمی کودکان و نوجوانان را رشد می‌دهد و دریچه تازه و شگفت‌انگیزی به تخیل و کنجکاوی آنان باز می‌کند تا بتوانند با خودباوری و خلاقیت، نقش‌آفرین فردایی بهتر باشند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«با آن‌که حدود پانزده سال از عمر ایستگاه فضایی “میر” می‌گذشت و به‌خاطر تعمیر و تعویض قطعات فرسوده‌اش دیگر آن جلوه و زیبایی سابق را نداشت، اما هنوز این سکونت‌گاه پیر احساس شادابی می‌کرد و دلش می‌خواست تا سال‌های سال دور زمین بچرخد و در خدمت دانشمندان و فضانوردان باشد.»

کتاب «خداحافظ عمومیر» به قلم حمید نوایی لواسانی با تصویرگری ریحانه آل شیخ در ۳۲ صفحه مصور رنگی و شمارگان ۲۵۰۰ نسخه به بهای ۳۲ هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.