دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



اقامتگاه‌های ییلاقی لرستان که در گویش محلی به «بهار مالگه» یا «خانه بهاری» معروفند، از مناطق معروف خوش آب و هوای استانی مانند لرستان است که علاوه بر جذب گردشگر، ظرفیت‌های زیادی برای رشد شغل‌های بومی مانند دامپروری دارند. در این میان بهره‌برداری از چنین موقعیت‌هایی توسط مردم بومی این منطقه، نه تنها می‌تواند به معرفی این فضاها برای جذب بیشتر گردشگر کمک کند بلکه به تامین بهتر زندگی مردم بومی منطقه نیز کمک کرده و از مهاجرت آن‌ها به شهرهای بزرگتر جلوگیری می‌کند.
ابراهیم طالبی متولد ۱۳۵۱ ساکن روستای بسطام از توابع شهرستان «الشتر» لرستان، یکی از همان مردمی است که توانست از این موقعیت بهره ببرد. او بعد از ازدواج و به دنیا آمدن پنج فرزندش، رسم زندگی سنتی و عشایری مردم بومی استان لرستان را برگزید و با برپایی سیاه چادر و فراهم کردن مواد غذایی در «خانه بهاری» خود، علاوه بر راهنمایی گردشگران و آشنا کردن آن‌ها با نوع زندگی عشایر این منطقه، همراه با خانواده‌اش برای تامین آسایش و راحتی گردشگران و طبیعت‌گردان این منطقه تلاش می‌کند.

در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «جوانی جمعیت و فرزندآوری» گروه عکس ایسنا گزارش‌هایی را از زندگی خانواده‌های پر جمعیت (سه فرزند به بالا) در نقاط مختلف کشور به تصویر کشیده، که در سلسله گزارش‌هایی آن‌ها را مشاهده می‌کنید.



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.