شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



مشاور امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۴۸۰ هزار زن فرهنگی شاغل در حوزه‌های مختلف داریم گفت: از این میزان، ۳۲ هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد گرفته تا مدیران عملیاتی، پایه و میانی مشغول به فعالیت هستند.

رابعه امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت حضور زنان در مناصب مدیریتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر، زنان بیش از نیمی از جمعیت پرسنلی وزارت آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: ۴۸۰ هزار زن فرهنگی شاغل در حوزه‌های مختلف داریم که ۳۲ هزار نفرشان در سطوح مختلف مدیریتی مشغول به فعالیت هستند؛ از مدیران ارشد گرفته تا مدیران عملیاتی، پایه و میانی.

مشاور امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش‌وپرورش ارتقای کمی مدیران زن نیست، بلکه شایسته پروری، شایسته‌سالاری و ارتقای جایگاه زنان در مناصب مختلف مطرح است و به طور جدی دنبال می‌شود گفت: اگر زنان به آن حد از شایستگی برسند که ما باید زمینه‌اش را فراهم کرده و حمایت کنیم، شاهد اثرگذاری بیشتر آنها خواهیم بود.

امامی رضوی ادامه داد: رویکرد ما همین است که رشد و توسعه شایستگی‌های زنان فرهنگی را با آموزش، برنامه‌های تولیدمحور و محتوایی است رقم بزنیم.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه زنان در حوزه‌های مدیریتی اظهار کرد: در حال حاضر نیز شاهد هستیم که زنان در حوزه‌های مختلف فعال و اثرگذار هستند. جامعه امروز به حضور پرقدرت زنان در سطوح مدیریتی نیاز دارد و تحقق این مهم، بستگی به توانمندی خود زنان هم دارد.

مشاور امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش افزود: زنان فرهنگی، شاخص، متعهد و اخلاق مدار هستند عنوان کرد: زن تربیت‌یافته، نقش تربیت‌کننده و معلمی دارد و همین زن وقتی در کسوت معلمی قرار می‌گیرد با نگاه سنت‌های الهی وارد جامعه می‌شود.

امامی‌رضوی اضافه کرد: دو هدف مهم در حوزه زنان داریم که رشد و شکوفایی دختران و زنان فرهنگی تراز نظام و همچنین تقویت جایگاه خانواده با حضور زنان فرهنگی از این جمله است.

انتهای پیام



منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.