شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع امروز _دوشنبه بیست و یکم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی، اظهار کرد: در همین راستا طرح تابستانی پلیس‌راه از سی‌ویکم خرداد آغاز و به مدت سه ماه و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح حدود ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت رصد دارند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حجم تردد در محورهای استان در فصل تابستان، خاطرنشان کرد: اوج این ترددها در اواخر مرداد و اوایل شهریور به دلیل تردد زوار اربعین و نیز اواخر شهریور به دلیل افزایش سفرهای تابستانی خواهد بود.

زارع مهم‌ترین علت تصادف در سفرهای تابستانی را خستگی و خواب آلودگی عنوان و تاکید کرد: توصیه می‌شود رانندگان در طول سفر هر دو ساعت یک بار توقف کرده و استراحت کنند و در صورت خواب‌آلودگی در هر نقطه‌ای که قرار داشته توقف کرده و اندکی استراحت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری مسافران با راه‌های استان آشنا نیستند، تاکید کرد: رانندگان در طول روز طی مسیر و از رانندگی در شب به دلیل آشنا نبودن با جاده‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از رانندگان خواست تا قبل از سفر نقشه مسیرهای استان مقصد را تهیه کرده و از قبل تحقیق و بررسی در خصوص مسافت‌ها و محل‌های استراحت را انجام دهند.

زارع از رانندگان درخواست کرد تا قبل از سفر در تماس با سامانه ۱۴۲ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتماً شرایط آب و هوایی مسیر و مقصد سفر را به طور کامل بررسی کنند.

وی با تاکید بر بررسی فنی خودرو پیش از حرکت، گفت: رانندگان باید از سالم بودن خودرو قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در کنار تمام این نکات، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز و اجتناب از سبقت غیرمجاز در هر جاده‌ای اولویت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.