پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: طرح سواد دیجیتال امسال در ۱۰ درصد مدارس شهرستان اجرا می‌شود.

داود مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  برگزاری دوره سواد دیجیتال در ابهر، اظهار کرد: یکی از ملاک‌های به روز بودن معلمان این است که معلمان ما به سواد دیجیتال و علوم روز رایانه و فضای مجازی آشنا بوده و حداقل یک قدم از دانش‌آموزان خود در این زمینه جلوتر رفته تا پاسخ‌گوی نیازهای روز آنان در مواجهه با سوالات مختلف باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح سواد دیجیتال در ابهر، اظهار کرد: طرح سواد دیجیتال امسال در ۱۰ درصد مدارس شهرستان اجرا خواهد شد که این طرح از اول دی ماه شروع و تا هفته دوم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

این مسئول افزود: در این طرح معلمان با مهارت‌های هفت‌گانه و نرم‌افزار اسکرچ آشنا خواهند شد و می‌توانند در پایان دوره محتوای الکترونیکی تولید کنند.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان با توضیح اینکه معلمان با آموزش این نرم‌افزار می‌توانند از مصرف‌کننده فضای مجازی به تولیدکننده ارتقاء یابند، متذکر شد: این امر سبب می‌شود موارد درسی با در نظر گرفتن موازین ملی و دینی تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

مرادی بر اهمیت مورد توجه جدی قرار گرفتن سواد رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: یکی از ضعف‌های جدی ما پایین بودن سواد رسانه‌ای است که باعث می‌شود بدون آن‌که بدانیم و آگاه باشیم ناخودآگاه در تله دشمن بیفتیم و در زمین دشمن بازی کنیم، لذا برای رفع این خطر نیاز به بالا بردن سواد رسانه‌ای بین دانشجومعلمان، دانش‌آموزان و قشر فرهیخته جامعه است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.