شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ
به گزارش ایمنا، به نقل از تارنمای وزارت خارجه هند، این وزارتخانه امروز – یکشنبه، بیست و هشتم اسفندماه – در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی بی‌احترامی به پرچم هند در مقابل سفارت این کشور در لندن، الکس الیس؛ سفیر انگلیس احضار و به بی‌اعتنایی لندن به این اقدامات اعتراض شده است.

در این بیانیه آمده است: جهت اعتراض شدید دهلی نو به اقدامات انجام شده توسط عناصر جدایی طلب و افراطی علیه سفارت هند در لندن در اوایل روز جاری، الکس الیس؛ ارشدترین دیپلمات انگلیس در دهلی نو اواخر عصر یکشنبه احضار شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: دولت هند از سفیر انگلیس در مورد غیبت کامل نیروهای امنیتی هنگام ورود این عناصر به محوطه سفارت توضیح خواست و در این زمینه تعهدات اساسی دولت انگلیس تحت کنوانسیون وین را یادآور شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هند بی‌تفاوتی دولت انگلیس به امنیت اماکن و کارمندان دیپلماتیک هند در این کشور را غیرقابل قبول می‌داند، انتظار می‌رود که دولت انگلیس اقدامات فوری برای شناسایی، دستگیری و محاکمه همه افراد دخیل در حادثه امروز را انجام دهد و تدابیر قاطعانه‌تری را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اتخاذ کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.