پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ



ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اگر بخواهیم یک منطقه را توانمند و یا جا به جا کنیم باید به مسائل اجتماعی آن نیز توجه کنیم.

سیدمحمد شعاعی پیش از ظهر امروز ( ۸ دی ماه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، اظهار کرد: در بازآفرینی شهری، هدف اصلی محلات کم برخوردار و ناکارآمد است و در این راستا باید به مسائل اجتماعی و معیشتی توجه شود تا کیفیت زندگی بهبود پیدا کند.

در ادامه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: از سال ۹۸ در بخش ستاد بازآفرینی شهری پروژه‌هایی در سطح استان خصوصا در زنجان‌ با مشارکت دستگاه‌های مرتبط انجام داده شده است و ۹۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده‌اند.

اصغر اسماعیلی تصریح کرد: اهدافی که ستاد بازآفرینی شهری دنبال می‌کند در راستای تحقق مفاد سند تحول ملی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ارتقاء حقوق شهروندی، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، پیشگیری از بازتولید محلات ناکارامد شهری و… است.

وی با بیان اینکه در بحث معرفی بازآفرینی شهری، شهر زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار چهار هدف بافت‌های بازآفرینی هستند، تصریح کرد: در شهر زنجان ۸ محله هدف به عنوان سکونتگاه غیر رسمی معرفی شدند. از سال ۹۸ در بخش ستاد بازآفرینی شهری پروژه‌هایی در سطح استان خصوصا در زنجان‌ با مشارکت دستگاه‌های مرتبط انجام داده شده است و ۹۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به  ارائه قیر رایگان، ادامه داد: در سال ۹۷ قیرهای خوبی در اختیار داشتیم که به شهرداری داده شد. در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸۲ تن در خدمت شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بخش بافت فرسوده در شهر زنجان ۳۳۴ پرونده معرفی شده است و ۲۵۳ تعداد از این پرونده‌ها عقد قرارداد شده است و در مجموع در استان ۴۲۲ پرونده ارائه شد و ۲۹۶ عقد قرار داد شده است.

فرماندار زنجان نیز در این جلسه اضافه کرد: ۹۵ درصد کارها صورت می‌گیرد، اما در آن ۵ درصدی که تمام کننده کار است به دردسر می‌افتیم.

پرویز خالقی بیان کرد: در این ۵ درصد بیش از آن ۹۵ درصد میان دستگاه‌ها اصطکاک ایجاد می‌شود و پروژه را دچار تاخیر می‌کند؛ به این مسئله باید توجه ویژه‌ای شود و تعاملات بهتری صورت بگیرد.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه گفت: با توجه به حساسیت بافت‌های فرسوده، همه توان اصلاح شبکه توزیع آب به هسته مرکزی خصوصا به بافت تاریخی شهر منعکس شده است.

علیرضا جزء قاسمی افزود: اصلاح شبکه توزیع آب داخل بازار کامل اصلاح شده است. لازم به ذکر است در برخی مناطقی که باید اصلاح و بازسازی صورت بگیرد شرایط کاری دشوار است و هزینه کار نیز نسبت به دیگر پروژه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز مطرح کرد: باید یک فکر اساسی نسبت به ساماندهی مشاغل و پسماند آنها بشود. این نوع مشاغل در محلات کم برخوردار که نیازمند بازآفرینی نیز هستند مشاهده می‌شود.

محمدرضا یافتیان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در بازآفرینی داریم سامان بخشی به مشاغل شهری نامناسب است، تشریح کرد: به واسطه فعالیت نامناسب برخی واحدها در محلات کم برخوردار که نیازمند بازآفرینی هستند با تولید پسماند شهری مواجه هستیم که سلامت شهروندان و محیط زیست را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.