جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش ایمنا، سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس بررسی اولیه در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲، از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد ۶ نوزاد نارس که از نظر سن حاملگی بین ۲۸ تا ۳۱ هفته و از نظر وزن بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از این تعداد ۲ مورد به علت عفونت و ۴ مورد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و نارسی فوت شدند که البته منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از افزایش آمار فوتی در نوزادان، اقدامات اصلاح و جابه‌جایی و انتقال نوزادان به بخش دیگر بیمارستان انجام شده است.

وی افزود: پس از این اقدام خوشبختانه موردی از فوتی نوزادان گزارش نشده است؛ هم‌اکنون بخش ان ای سی یو بیمارستان فعال است.

کریمی در خصوص شایعه نشت فاضلاب، گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر تا این لحظه مستندی مبنی بر نشت فاضلاب وجود نداشته است؛ به طور معمول میزان فوت در بخش به طور میانگین ۱۱.۵ درصد است یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد بستری به طور متوسط ۱۱ مورد فوت می‌کنند که علت اصلی همان نارس بودن است.

وی گفت: این ۶ مورد فوتی در بیمارستان هاجر همه نارس بوده‌اند، اما آنچه باعث نگران است ۲ مورد از این تعداد است که بر اثر عفونت فوت شده و تیم وزارت بهداشت جهت بررسی همه جانبه این پرونده‌ها در این مرکز مستقر است.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در صورت مشاهده هرگونه قصور به صورت جدی برخورد و هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت، تا به این لحظه قصوری یافت نشده است، منتظر جواب پزشکی قانونی و گروه بازرسی وزارت بهداشت هستیم.

وی تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد دارای پزشک فوق تخصص نوزادان و ۴ متخصص است که به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.