پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

سید اکبر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تالاب بین‌المللی سولدوز با وسعتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار و پهنه آبی ۲۵۰ هکتار از زهکش سد حسنلو آبگیری می‌شود.

وی افزود: امسال توانسته‌ایم با آبگیری مناسب زیستگاهی مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و بومی به وجود آوریم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نقده گفت: کوچ فلامینگوها، درناها، پلیکان‌ها و سایر پرندگان مهاجر به تالاب سولدوز به علت عمق آب و پوشش گیاهی مناسب و تغذیه اتفاق می‌افتد، ۲۰۰ قطعه درنا و ۲۰ قطعه پلیکان به تازگی وارد این تالاب شدند و مهمان ما هستند.

وی با اشاره به پرندگان موجود در تالاب سولدوز تصریح کرد: در این تالاب پرندگان بومی از جمله اردک سرحنایی، اردک سرسفید و اردک تاجدار زیست می‌کنند که امسال شاهد زادآوری بسیار خوب آن‌ها هستیم.

قائمی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در تالاب امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گونه بومی اردک سرسفید در تالاب سولدوز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نقده با داشتن ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در مسیر گذر پرندگان مهاجر قرار گرفته و همه ساله پذیرای بیشترین پرندگان مهاجر در سطح استان است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان نقده ادامه داد: زیبایی تالاب سولدوز با داشتن پرندگان بومی و مهاجر دوچندان شده و این زیبایی تا اواخر بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.