شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان عصر چهارشنبه با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد. در این دیدار دو طرف ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه درباره مهمترین موضوعات منطقه و بین‌الملل تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پیش از ترک تهران تقویت سیاست همسایگی به منظور تسریع در اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور و همچنین رایزنی با مقامات سوریه برای بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را دستور کار این سفر برشمرد و بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: با توجه به تحولات جدید و مثبت در منطقه، همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های منظمی را با مقامات عالی‌رتبه و با وزیر خارجه سوریه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر من به عربستان سعودی از مقامات این کشور اظهارات مثبتی در ارتباط با سوریه دریافت کردم و در این سفر قرار است درباره این مسائل و نیز موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای، بین‌المللی و دوجانبه گفت‌وگو داشته باشیم.

وزیر امور خارجه افزود: پیگیری توافقات رؤسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آیت الله رئیسی به دمشق و سفر هیأت سیاسی و اقتصادی سوریه به تهران از اهداف دیگر این سفر است.

امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات سوریه، عصر امروز چهارشنبه وارد دمشق پایتخت این کشور شد و در بدو ورود به فرودگاه دمشق، مورد استقبال معاون وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.