شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آماده‌باش اکیپ‌های بهداشت محیط برای روز اربعین اظهار کرد: یک سری جلسات با ارگان‌های ذی‌ربط برگزار کردیم و آموزش‌های لازم به موکب‌داران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون اکیپ‌های بهداشت محیط نظارت و کنترل ویژه‌ای روی موکب‌های شهر داشتند، همچنین نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستوراتی را به موکب‌داران ابلاغ کردند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان اصفهان تصریح کرد: در این ایام حداقل پنج اکیپ در مرکز بهداشت شماره ۲ و چهار اکیپ در مرکز بهداشت شماره یک شهر اصفهان فعالیت کردند، البته اکیپ‌های بهداشتی در شهرستان‌هایی مانند خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا نیز فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خمینی‌شهر دو اکیپ، نجف‌آباد یک اکیپ و در سایر شهرستان‌ها اکیپ‌های بهداشت محیط برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: حدود ۳۵ اکیپ در سطح شهر اصفهان به صورت روزانه روی موکب‌ها نظارت‌های بهداشت را انجام می‌دهند، البته از سمت مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است که در کل کشور باید رعایت شود.

میرجهانیان با بیان اینکه امسال شرایط مطلوبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط موکب‌داران و هیئت‌های مذهبی داشتیم، گفت: موکب‌داران باید استفاده از ظروف یکبار مصرف را مورد توجه قرار دهند؛ از این رو لازم است موکب‌داران از ظروف کاغذی یکبار مصرف به جای ظروف چندبار مصرف استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای روز اربعین حداقل ۱۰ اکیپ بهداشت محیط در سطح شهر اصفهان کنترل و نظارت بر موکب‌ها را برعهده دارند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی استان اصفهان با اشاره به توصیه‌هایی به موکب‌داران خاطرنشان کرد: همیشه احتمال شیوع بیماری‌های منتقله وجود دارد، از این رو شهروندان باید در محیط‌های تجمعی پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را به صورت جدی رعایت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.