شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ ساعت ×
پ
پ

شهریار نیوز:

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فن‌نما در گذشته توجه به شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان کمتر در دستور کار مدیران شهری و سیستم‌های اجرایی بود.

وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل سیاست‌های کلی کشور، تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، نام‌گذاری‌های سالانه، قوانین حمایتی تصویب شده در مجلس و همت دولت توجه زیادی به فعالیت‌های دانش‌بنیان شده است.

فولادگر تصریح کرد: امسال برای نخستین بار شهرداری با برگزاری نمایشگاه فن‌نما فعالیت‌های دانش‌بنیان را به نمایش گذاشت؛ نکته مهم این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین نیازها و توانمندی‌های جامعه بود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فن‌نما ایده بسیار خوبی بود چرا که این نمایشگاه توانست نیاز شرکت‌ها را به توان تولیدکنندگان متصل کند.

فولادگر تصریح کرد: در مجلس دهم قانونی به نام قانون حداکثر توان تولید تصویب شد که هدف آن ایجاد ارتباط بین نیاز دستگاه‌ها و توان تولیدکنندگان بود، اما این قانون خوب اجرا نشد و نتوانست به هدف خود برسد.

وی تاکید کرد: برطرف شدن مشکلات اجرایی قانون حداکثر توان تولید نیازمند ایجاد یک سامانه ارتباطی بود که نیاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌های بزرگ را شناسایی کرده و با توان تولیدکنندگان، فعالین اقتصادی و دانش‌بنیان‌ها ارتباط دهد که در این راستا سامانه توان ایران در وزارت صمت راه‌اندازی شد.

فولادگر افزود: امروزه درصورتی که شرکتی بخواهد از کشورهای دیگر تجهیزاتی را وارد کند باید قبل از اقدام از سامانه توان ایران استعلام امکان تولید داخلی تجهیزات مورد نظر را اخذ کند و در صورت نبود توان تولید داخلی اقدام به واردات کند.

وی در پایان گفت: شهرداری و مرکز پژوهش‌های وابسته به شورای شهر می‌توانند با تلاش در زمینه برگزاری این دسته از نمایشگاه‌های دانش‌بنیان زمینه موفقیت و توسعه ارتباط شرکت‌ها را ایجاد کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.